זהו המשך לחלקו הראשון של המדריך בו דיברנו על ההגדרות הגלובליות של התוסף יוסט SEO, אותן הגדרות המשפיעות בצורה רוחבית על האתר שלכם כפי שראינו. בחלק זה נדבר על השימוש היומיומי בתוסף ונראה כיצד הוא מאפשר לנו לבצע אופטימיזציה לתוכן ברמה המקומית, כלומר הגדרות ברמת עמוד ספציפי.
פעולות אלו על תוכן נקראות בשפה המקצועית On-Page SEO, ומתארות בעצם את תהליך אופטימיזצית התוכן של עמוד אינדיבידואלי, כשהמטרה באותה אופטימיזציה היא להביא את העמוד למקומות ודירוג גבוה יותר במנועי החיפוש, וכתוצאה לתנועה רבה ורלוונטית יותר לאתר שלכם.
Yoast SEO מספק לנו כלים לבצע תהליך זה בצורה מהירה ונוחה דרך ממשק הניהול של וורדפרס וללא נגיעה בקוד. מעבר לכך, התוסף ינתח את תוכן העמוד בעזרת כלי הנקרא Content Analysis Tool, ויספק המלצות לשיפור התוכן, כשמטרתם של אלו הוא להוביל לדירוג גבוה יותר של העמוד בתוצאות החיפוש כפי שציינו.
הממשק של Yoast בעמודים האינדיבידואלים מכיל ארבע לשונית: אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), קריאות, סכמה וחברתי. לשוניות אלו מאפשרות לנו לקבוע הגדרות SEO מסויימות שישפיעו ספציפית על פוסט זה, ועל פוסט זה בלבד. בואו ניתן מבט מעמיק על כל אחת מלשוניות אלו…
שימו לב – כל הגדרה ברמת העמוד תדרוס כל הגדרה גלובלית שנקבעה בהגדרות הגלובליות של התוסף, אלו שקבענו בחלקו הראשון של המדריך.
1. אופטימיזציה למנועי חיפוש – SEO
בלשונית אופטימיזציה למנועי חיפוש תמצאו מספר הגדרות מעניינות וחשובות:
- ביטוי מפתח למיקוד – Focus Keyphrase
- תצוגת גוגל – Google Preview
- ניתוח SEO – באנגלית SEO Analysis
- הוסף ביטויי מפתח רלוונטים – Add related keyphrase
- מתקדם – Advanced
ביטוי מפתח למיקוד – Focus Keyword
בשדה ביטוי מפתח למיקוד עליכם להכניס מילה או ביטוי מסויים המתאר בצורה הטובה ביותר את תוכן העמוד. זהו בעצם הביטוי עם מילות המפתח עבורן אתם רוצים להיות מדורגים, וזה שכאשר משתמש יכניס או יחפש בגוגל יגרום לעמוד להופיע בתוצאות החיפוש בסופו של דבר.
התוסף יוסט SEO יבצע אנליזה לתוכן העמוד ויספק המלצות לשיפור התוכן בהתייחס לביטוי המפתח למיקוד שבחרתם (כפי שתראו בהמשך תחת החלק ״ניתוח SEO״ ותוצאותיו).
לאחר הוספת ביטוי מפתח, תופיע לכם אינדיקציה, סוג של ציון המתאר את מצב התוכן מבחינת SEO. הציון נקבע בהתאם למספר השיפורים, או בעצם בהתאם למספר הבעיות שיוסט מגלה בתוכן וחושבת שיש לתקן.
תצוגת גוגל – Google Preview
לשונית זה מתחלקת לשני חלקים. תצוגה מקדימה ואזור עריכת הסניפט, כלומר עריכת הנתונים של הפוסט, אלו שגוגל תראה ואלו שיוצגו לבסוף למשתמש בתוצאות החיפוש .
בתצוגה מקדימה תוכלו לראות כיצד יוצג העמוד למשתמש בתוצאות החיפוש של גוגל וכך ניתן להבין בדיוק כיצד תוצג התוצאה למשתמש, גם במובייל וגם בדסקטופ.
החלק השני מדבר על כפתור עריכת הסניפט והוא בהחלט שימושי יותר. לחיצה על זה תפתח מסך בו תוכלו לערוך את כותרת העמוד, את תיאור המטא, ואת ה URL שגוגל תראה -זו שתוצג למשתמש בתוצאות החיפוש.
נסביר בהרחבה על שלושת השדות המופיעים במסך זה:
א. כותרת SEO או SEO Title
בחלק זה ניתן לבחור כותרת שונה לעמוד / פוסט מאשר הכותרת שבחרתם בחלקו העליון של אותו עמוד אותו אתם עורכים. זו הכותרת שתופיע בסופו של דבר בתוצאות החיפוש וזו שייראו מנועי החיפוש.
במידה ואתם חושבים כי הכותרת שבחרתם לאותו לפוסט / עמוד ארוכה מדי או לא מספיק קולעת, באפשרותכם לשנותה החלק זה. עליכם להיות מאד מחושבים בבחירת הכותרת מכיוון ולזו משקל רב לאיך מנועי חיפוש (ואיך הגולשים) מבינים את הנושא עליו מדבר התוכן שלכם.
נכתב כבר פוסט המסביר בהרחבה כיצד לכתוב כותרות תיאוריות ונכונות לטובת מנועי החיפוש. תנו מבט!
ב. מחרוזת / Slug
המחרוזת הינה אותו Slug שהוא חלק מהקישור הישיר של אותו עמוד / פוסט שאתם עורכים. זו תופיע בדרך כלל לאחר ה ״/״ האחרון בכתובת ה URL. התוסף Yoast מאפשר לערוך מחרוזת זו בקלות ונכון יהיה להשתמש בביטוי המיקוד עבורו אתם רוצים להיות מדורגים במחרוזת זו.
ג. תיאור מטא / Meta Description
זהו התיאור שמופיע מתחת לכותרת ולכתובת האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. אתם יכולים (וצריכים) להכניס בתיבה זו את תיאור עמוד כך שיכיל גם את ביטוי המיקוד שהכנסתם לפני כן (רצוי בתחילת התיאור). על תיאור המטא או Meta Description Tag לספק תקציר של תוכן העמוד ועליו לעורר עניין בקרב המשתמשים כשיראו זה בתוצאות החיפוש ולגרום להם ללחוץ על התוצאה שלכם.
אם לא תוסיפו תיאור מטא, מנועי חיפוש יציגו טקסט כלשהו מהעמוד לשיקול דעתם. במקרה שלי אני תמיד בוחר לכתוב ידנית את תיאור המטא אך אין זה חובה כמובן.
אז את שלושת השדות שהרגע תיארנו ניתן למלא ידנית, לחילופין, אפשר לקבוע את מבנה הכותרת ותיאור העמודבאמצעות משתנים ש Yoast מספקת.
לחיצה על ״Insert Snippet Variable" תציג חלון עם כל המשתנים העומדים לרשותכם. לא נרחיב מעבר לכך, אך אתם מוזמנים לשחק עם אלו ולראות בתצוגה המקדימה כיצד הם משפיעים על נראות הפוסט.
מידע הרבה יותר רחב על כיצד אופטימיזציה לשדות אלו בפוסט מדריך קידום בגוגל ואופטימיזציה למנועי חיפוש.
ניתוח SEO
בחלק זה תמצאו את תוצאות האנליזה שהתוסף יוסט ביצע לתוכן העמוד. תקבלו מידע על מצב האופטימיזציה והמלצות כיצד לשפר את התוכן בכדי להעלות את הסיכוי לדירוג עמוד זה בגוגל עבור אותו ביטוי מפתח למיקוד שבחרתם קודם לכן.
תמצאו מידע לגבי צפיפות מילות המפתח, המיקום של אלו בתוכן, כמות הקישורים היוצאים, ועוד טיפים רבים והמלצות לשיפור על מנת שהעמוד ידורג גבוה יותר.
שימו לב לא לעקוב אחר המלצות אלו בעיניים עצומות, זכרו שתוכן אמור להיות כתוב במחשבה קודם כל על הקורא ורק אחר כך על מנועי החיפוש. אל תקריבו קריאות לטובת עניינים טכניים!
מתקדם – Advanced
בחלק זה אפשרויות והגדרות חשובות. בדרך כלל אין צורך לגעת בהגדרות אלו מכיוון ואלו נקבעות ברמה הגלובלית של התוסף כפי שהגדרנו בחלק א׳ של מדריך זה, ולכן נעבור עליהן בקצרה לפי סדר הופעתם:
- האם לאפשר למנועי חיפוש להציג פוסט בתוצאות החיפוש – באפשרות זו ניתן לקבוע האם העמוד יאונדקס על ידי מנועי החיפוש או לא.
- האם לאפשר למנועי חיפוש לעקוב אחר קישורים בעמוד זה – קובע האם מנועי החיפוש יעקבו (follow) אחר הקישורים בעמוד זה.
- Meta Robots למתקדמים – מספר תגיות מטא שלבטח לא תשתמשו בהם לעולם 🙂
- כותרת פירורי לחם – כיצד יראו פירורי הלחם בתוצאות החיפוש של גוגל.
- כתובת קנונית – Canonical URL – אפשרות זו שימושית במידה ואתם מפרסמים תוכן שהופיע כבר באתר אחר או באתר שלכם. ניתן לספק את כתובת ה URL של התוכן המקורי ועל ידי כך להימנע מקנסות של גוגל על תוכן כפול/משוכפל.
עוד מידע על כתובות קנוניות (Canonical URL's) תמצאו בפוסט זה.
2. ניתוח קריאות – Readability
כלי ניתוח הקריאות עושה שימוש באלגוריתם מיוחד בכדי לבדוק כמה קריא התוכן עבור הגולשים. בחלק זה הכלי מציג את תוצאות הניתוח, המלצות ודרכים שיעזרו לשפר את הקריאות, כלומר את נוחות הקריאה וההבנה של התוכן על ידי המשתמשים.
מעקב אחר המלצות אלו יוביל לכך שהטקסט יהיה קריא ומובן יותר לגולשים.
3. סכמה – Schema
אלו אותן הגדרות סכמה שראינו בחלקו הראשון של המדריך אך ברמה המקומית והספציפית של עמוד זה. לא נרחיב מעבר לכך.
4. חברתי – Social
אין הרבה מה להרחיב על חלק זה. כאשר אתם מפרסמים את העמוד ברשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר, רשתות אלו יבקשו איזה כותרת ואיזו תמונה יופיעו בזמן הפרסום. אינפורמציה זו ניתן להכניס באמצעות קוד כמובן, אך Yoast SEO מקל עלינו ומאפשר להוסיף ולקבוע פרטים אלו בקלות.
קחו בחשבון שאין צורך לקבוע פרטים אלו עבור כל פוסט מכיוון ו Yoast כברירת מחדל תשתמש בכותרת ה SEO, בתיאור המטא ובתמונה הראשית (Featured Image) של העמוד/הפוסט עבור השיתוף.
מכיוון וכל רשת חברתית עם סטנדרט אחר, ייתכן ותאלצו להתאים את אורך הכותרות או את מימדי התמונות לרשתות החברתיות השונות.
נספח: האם כדאי לרכוש את Yoast Premium?
האם גרסת ה Premium של התוסף יוסט שווה את המחיר (99€)? זה תלוי… ניתן בהחלט לומר שאין לכם צורך ב Yoast Premium על מנת להגיע ל SEO טוב, ולבטח גירסת הפרמיום לא תעשה קסם ותהפוך את ה SEO של האתר שלכם לטוב יותר ללא השקעה מצידכם.
אך בכל זאת, אם אתם אתם צריכים אחד מהפיצ׳רים המוזכרים בטבלה מטה (ואינכם מוצאים תחליף חינמי ראוי לאותו פיצ׳ר) – אז בהחלט עליכם לשקול רכישה של גירסת הפרמיום.
# | Features | Free Version | Premium Version |
1 | Tittle configuration | ✓ | ✓ |
2 | Meta Description Configuration | ✓ | ✓ |
3 | Keywords Analysis | ✓ | ✓ |
4 | XML Sitemap | ✓ | ✓ |
5 | Breadcrumbs Settings | ✓ | ✓ |
6 | Interlinking Suggestion | X | ✓ |
7 | Zapier integration | X | ✓ |
8 | Focus keyword export | X | ✓ |
7 | Redirection Module | X | ✓ |
8 | Social Preview | X | ✓ |
9 | Content Insights | X | ✓ |
10 | Ad-free experience | X | ✓ |
11 | Updates | X | 1- Year Free Updates |
12 | Support | X | 1- Year Free Support |
לסיכום
WordPress SEO by Yoast הוא תוסף בעל יכולות מרשימות. הוא מאפשר לכם לשלוט על המון אספקטים החשובים מבחינת אופטימיזצית SEO לאתר וורדפרס. מעבר לכך הוא יספק לכם מידע ויכוון אתכם כיצד לכתוב תוכן המותאם למנועי חיפוש ויציג הצעות לשיפור התוכן.
משתמשי וורדפרס ובעלי אתרים המעוניינים להגדיל את התעבורה באתר שלהם לא ידלגו על תוסף זה, הוא מספק מידע חיוני לצמיחה של אתר / בלוג וורדפרס ולקידומו במנועי חיפוש.
אל תשכחו שתהליך זה של אופטימיזצית תוכן הנקרא On-Page SEO לבוא רק לאחר ביצוע תהליך של SEO טכני באתר שלכם. תגובות שאלות ורעיונות יתקבלו בברכה…. 🙂
הביטוי למיקוד צריך להיות מופרד בפסיקים ?
הוא אינו צריך להיות מופרד בפסיקים…
2. ניתוח ואנליזה – "על ידי ריחוף על SEO בסרגל הכלים ולאחר מכן על בצע אנליזה לעמוד זה, ניתן לשלוח את כתובת העמוד ישירות למספר שירותים המנתחים את העמוד ומאפשרים לכם לדעת כיצד לשפר את העמוד בתוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש נוספים."
יש מצב לתצלום מסך? או לפירוט יותר מדויק, לא מצאתי את זה.
האם זה שונה מהאנליזה בחלק התחתון ?
ראם, זה אכן שונה מהאנליזה של החלק התחתון. בסעיף מספר 2 מדובר על אנליזה המתבצעת דרך שירותים חיצוניים, תוכל לגשת לזה דרך סרגל הכלים כאשר אתה נמצא צופה בעמוד עצמו באתר (frontend) ולא כאשר אתה נמצא בעריכה של העמוד דרך לוח הבקרה של וורדפרס. מקווה שהסברתי את עצמי כראוי, אמור לי אם לא…
תודה מצאתי, אכן חיפשתי בעריכה 🙂
שאלה נוספת ברשותך, עד לא מזמן היה לי Meta Keywords בחלק התחתון של כל דף ואני רואה שגם אצלך בתמונה זה לא מופיע משום מה, לאן זה נעלם ?
שם היתי מכניס כמה מילות מפתח.
ניתן להחזיר את השדה Meta Keywords בהגדרות של התוסף. גש לכותרות ותגיות מטא > אחר וסמן את התיבה עשה שימוש בתגית meta keywords. עם זאת איני רואה כל סיבה לעשות שימוש ב Meta Keywords מכיוון ומנועי חיפוש וגוגל בינהם כבר אינם עושים שימוש ב Meta keywords. זאת גם הסיבה שהאופציה הזו מבוטלת כברירת מחדל בתוסף…
מה דעתך על קידום וידאו ביוסט?
גם אני לא מצאתי.
לרועי שלום, תודה על הפוסט המושקע! רציתי לשאול דבר שלא ראיתי התייחסות אליו. איני מבין גדול, אך כך לימדו אותי שיש להכניס מילים רבות מופרדות עם פסיקים ללא רווחים על מנת לקדם את האתר.
לדוגמא בעמוד העוסק בכתבה על טיפים לכיבוס מהיר – טיפים לכיבוס,כיבוס מהיר,כביסה נקיה,כיבוס ללא מאמץ,כיבוס נקי, וכו' וכו'…
א. לא ראיתי בתוסף מקום להוספה זו.
ב. בהנחה שיש מקום להוסיף זאת, מה מומלץ לכתוב ומה לא?
תודה!
היי, אין מקום מיוחד בתוסף להכניס מילים / ביטויים אלו, באידיאל, מילים וביטויים אלו אמורים להיות חלק מהתוכן של אותו עמוד / פוסט. בכותרת, בקישור של אותו עמוד / פוסט (url) ובתמונות רלוונטיות באותו עמוד. בעבר היה מקום להכניס keywords, והוא קיים גם היום (ראה תגובות קודמות) אך גוגל כבר אינה מתייחסת לאותן keywords לצורך דירוג האתר ולכן אינן רלוונטיות..
תודה על הפוסט,
לאחרונה יש גירסה חדשה של התוסף ויש שם חלק Meta Robots Advanced תוכל להסביר עליו ?
רועי שלום, כל הכבוד על הפוסט המושקע.
רציתי לשאול כמה שאלות שמעניינות אותי. האם תקציר תוכן של פוסט נחשב כתוכן משוכפל?
יש לי אתר שאני מקדם בתחום של אחסון אתרים , hostking, התקציר של התוכן עולה בגוגל לפני התוכן של הפוסטים.
האם יש אפשרות לכתוב פוסט ולא לשייך אותו לשום קטגוריה? האם כדאי לאנדקס את הקטגוריות? איך אני מגדיר שקטגוריה מסויימת לא תתאנדקס?
לפעמים עולה שגיאה 520 ושגיעה 521 האם זה פוגע בקידום של האתר? התקנתי clodedflare והוא לא מוצא עותק של הדף, למה?
היי דרור,
תקציר לא ייחשב כתוכן משכפל. לא ניתן לכתוב פוסט ללא קטגוריה, אך אתה יכול לשנות את מבנה הקישורים הקבועים בהגדרות > מבנה קישורים בלוח הבקרה של וורדפרס. (קח בחשבון שזה ישפיע על כל הפוסטים, כך שאם אינך סגור על המשמעות אל תבצע זאת).
איני רואה סיבה לאנדקס קטגוריות אם דף הבלוג שלך מאונדקס, נהפוכו, אל תאנדקס את עמודי הקטגוריות והארכיון. יוסט אינו מאפשר לבחור שקטגוריה מסויימת לא תתאנדקס, או כולם או אף אחת. אין לי תשובה לשאר שאלותייך..
בהצלחה !
חסרה התיחסות לטאב של ה readability, טאב יחסית חדש 4 חודשים בערך.
עד כמה זה חשוב וחיוני להתייחס להערות שם?
טאב ה Readability ברובו אינו רלוונטי לשפה העברית בשלב הנוכחי….
רועי שלום וברכה, במאמר זה זה כתבת כך:
3. יצירת תוכן
לאחר התקנת התוסף תמצאו כי נוסף חלק בתחתית חלון העריכה של אותו עמוד שאתם עורכים. "וורדפרס Yoast SEO – כללי"
במידה ואינכם רואים חלק זה גשו להגדרות תצוגה בחלקו השמאלי העליון של המסך ובדקו האם הוא מבוטל. לי יש את הבעיה הזאת שאיני רואה את החלק הזה ובאמת בחלק העליון השמאלי כתוב: SEO: Not available, איך אני הופך את זה לזמין? ניסיתי המון!
תודה רבה על כל ההשקעה והמשך יום נעים..
נתנאל
היי נתנאל, בדוק כשאתה נכנס לפרופיל האישי שלך תחת ״משתמשים״ האם האפשרויות של Yoast מבוטלות או לא. מעבר לכך, נסה לראות האם תחת SEO > Dashboard ישנן הערות כלשהם בנוגע לסיטואציה..
איך אני יודע אם הביטוי למיקוד נכנס לקוד? צריך להיות רק אחד או שאפשר כמה?
(ביטוי למיקוד זה מה שנקרא מילות חיפוש?)
לביטוי מיקוד אין שום קשר לקוד רוב, הוא נועד אך ורק בכדי לספק הערות והמלצות של Yoast SEO אותם אתה יכול ליישם ברמת עריכת התוכן/הקישור הישיר/הכותרת של הפוסט וכדומה בהתאם לאותו ביטוי שבחרת.
עד כמה שידוע לי ניתן להכניס רק ביטוי אחד..
תודה, זה לא אמור להופיע בקוד כמו התיאור והכותרת?
איך אני יכול לדעת שזה בכלל משפיע?
ממש לא מופיע בקוד, הוא משפיע רק על ההערות ווהמלצות שאתה מקבל מהתוסף Yoast בהקשר לפוסט הספציפי..
תודה, אז הוא די מיותר.
לא ממש יש חשיבות למילות חיפוש לפי מה שראיתי במאמר של גוגל
שלום רב, אני מנסה לערוך את הטקסט בעמוד, רואה רק את הכותרת וחלקים ממנו מאחורי תפריטים. איך עורכים טקסט?
היי ירון,
איזה טקסט אתה מנסה לערוך? את הטקסט בהגדרות של Yoast עליו הפוסט מדבר או טקסט העמוד באופן כללי?
היי רועי,
שים לב שהקישור במאמר הראשון למאמר השני לא עובד. האם דף שלא נסרק על ידי גוגל אומר שהוא לא יוצג בתוצאות חיפוש כי הוא לא נסרק? לגבי דפי התודה רבה וצרו קשר שהם דפים דלי תוכן. האם נכון לתת להם להיסרק על ידי גוגל? ואם לא איך אני מגדיר בתוסף yoast שהם לא יסרקו?
מיקי
תודה מיקי, תוקן. לדבי שאלותייך:
האם דף שלא נסרק על ידי גוגל אומר שהוא לא יוצג בתוצאות חיפוש כי הוא לא נסרק? – כמובן, הוא לא קיים במקרה זה באינדקס של גוגל ולכן לא יוצג. ניתן להשתמש בכלי URL Inspection של Google Search Console בכדי להוסיף דפים לאינדקס.
אני לא רואה שום סיבה שדף התודה יופיע בתוצאות החיפוש. עמוד צור קשר לעומת זאת כנראה ותרצה שיוצג. בכדי שעמוד כלשהו לא ייסרק תן מבט בחלק השני של המדריך. בעקרון עלייך לסמן עמוד זה עם התגית noindex באמצעות הממשק של Yoast SEO.
רועי שלום,
אשמח לעזרה, בסעיף 1 א' אתה מציין את האפשרות ל"תצוגה מקדימה במובייל והשני בדסקטופ"
אצלי בתצוגה במובייל הוא מציג תמונה כלשהיא מהאתר. איך אני משנה את התמונה הזו?
תודה,
כנרת
היי כנרת,
את צריכה לבחור תמונה ראשית עבור הפוסט/העמוד (Featured Image)..
היי,
אני גם עם אותה בעיה… שיניתי את התמונה וזה שינה את הקישור בגוגל. כשאני שולחת את הקישור בטלפון מופיעה תמונה לא קשורה. איך אני משנה את זה?
תודה רבה
האם בחרת תמונה ראשית (Featured Image) לעמוד/לפוסט?
תודה רבה
באתר שלי https://drshivuk.co.il הפלאגין מצביע על בעיה אורך הטקסט : הטקטס מכיל 0 מילים וזאת למרות שיש טקסט בדף
היי רועי, תודה על מאמר מעולה!
יש לי חנות אינטרנטית. בעמוד שבו אני מעלה מוצר, יש לי אפשרות כמובן להעלות את תמונת המוצר. מעל התמונה יש תיבה שנקראת "תגיות מוצר", האם צריך לכתוב בתבנית הזאת משהו?
תודה רבה
היי רוית 🙂
את לא צריכה לרשום שם דבר אלא אם את מעוניינת לפלח או לסנן בשלב כזה או אחר את המוצרים לפי אותן תגיות. אם אינך יודעת על מה מדובר אז אין לך צורך בזה. (ולמה החלטת לשאול את השאלה בפוסט הזה שאינו קשור לחנויות??)
היי,
קודם כל תודה על ההשקעה ! אתה עוזר לי מאד! שאלה אולי הדיוטית אבל אני לא מוצאת את הממשק והלשוניות הללו. לא ראיתי, או שפיספסתי שציינת איך מגיעים לדף הזה בוודרפרס.
תודה
היי מירי,
את הממשק המדובר בחלק זה של המדריך תמצאי בחלקו התחתון של הדף כשתערכי את העמודים או הפוסטים בממשק הניהול של וורדפרס.
שלום ותודה רבה על ההסברים המושקעים!!
רציתי לשאול האם אתה ממליץ על גירסת הפרמיום של יוסט? ואם כן אז מה זה מוסיף לי? תודה!
היי אסתר,הוספתי נספח לפוסט המציג את הפיצ׳רים של גירסת הפרמיום. אמנם לא פירטתי אך מקווה שזה יעזור. על כל מקרה, אני יכול לומר שמרבית הסיכויים שאין לך צורך לרכוש את גירסת הפרמיום.
תודה!
יש לי שאלה נוספת, אם האתר שלי הוא חנות ווקומרס יש צורך לקנות את Yoast WooCommerce SEO? ואם אפשר בלי לקנות אז איך עושים את זה מגדירים כל מוצר בנפרד? תודה מראש!
היי,
אין צורך מיוחד לקנות את התוסף Yoast for WooCommerce, אך עקרונית הוא יכול לעזור לך להבין כיצד ייראו המוצרים שלך בתוצאות החיפוש, ואף לאפשר לך לגרום להם להראות באופן מושך יותר כך שיותר גולשים ילחצו על אלו בתוצאות החיפוש של גוגל. מעבר לכך, ישנם כמה פיצ׳רים נוספים שהתוסף מציע, אך אם אינך יודעת מה תפקידם, אולי כדאי שתתייעצי עם איש מקצוע או שפשוט בתור התחלה תתמקדי בשיפור חווית המשתמש של האתר/חנות.
היי רועי!
כתבת "אל תקריבו קריאות לטובת עניינים טכניים!". אני כותבת בלוג אישי ורוצה שגוגל יאשרו לי לשים google adsense (פרסומות של גוגל) באתר כדי שאוכל להרוויח מכניסות. אני תמיד מתלבטת עד כמה לפעול לפי ההוראות של תוסף yoast SEO, במיוחד בפוסטים פחות אינפורמטיביים, כדי שיאשרו לי את הבקשה
היי, סליחה על התגובה המאוחרת 🙂
Yoast SEO מספק רק המלצות ועלייך להתייחס לאלו כהמלצות בלבד. אם ישנה פעולה שאת צריכה לבצע עבור Adsense אז עשי אותה, נסי כמובן לדאוג כי אותן פרסומות יפריעו כמה שפחות למשתמש, לקריאות ולהבנת העמוד, בין אם בפוסט אינפורמטיבי או לא..
תודה!
תודה רבה! שני החלקים שלל הפוסט עשו לי סדר בבלאגן 🙂