Search

יצירת כותרות נכונות (סניפטים) לתוצאות החיפוש עבור SEO

האופן בו גוגל מייצרת כותרות ותיאורים (סניפטים) לעמודים הוא תהליך לגמרי אוטומטי, הלוקח בחשבון גם את תוכן העמוד וגם את הרפרנסים לעמוד זה המופיעים ברשת. המטרה של אותן כותרות וסניפטים היא לייצג ולתאר בצורה הכי טובה את תוצאת החיפוש ולהסביר כיצד היא קשורה לביטוי אותו המשתמש חיפש.

ולמרות שגוגל אינה משנה ״ידנית״ את אותם סניפטים וכותרות לאתרים אינדיבידואלים, גוגל תמיד מנסה לגרום לאלו להיות רלוונטים ככל הניתן. באפשרותכם לשפר את איכות הכותרות והסניפטים המוצגים עבור העמודים שלכם אם תעקבו אחר הקווים המנחים המופיעים מטה.

יצירת כותרת מכונות ותיאוריות עבור מנועי חיפוש

דוגמה לכותרת, אותו סניפט עליו אנו מדברים בפוסט זה

הדרך ליצירת כותרות עמוד תֵּאוּרִיות ונכונות

כותרות הן אלמנט קריטי המספק למשתמש תובנות מהירות על התוכן של תוצאה מסויימת ומדוע זו רלוונטית לביטוי אותו חיפש. זו בדרך כלל פיסת המידע העיקרית לפיה מחליט המשתמש על איזו תוצאה ללחוץ, כך שמאד חשוב להשתמש בכותרות באיכות גבוהה לעמודי האתר שלכם.

הנה מספר טיפים לניהול נכון של כותרות:

1. ספקו כותרת לכל אחד ואחד מהעמודים

וודאו שלכל עמוד באתר שלכם קיימת כותרת המוגדרת בתגית ה <title>

2. כתבו כותרות עמוד תמציתיות ותֵּאוּרִיות

המנעו משימוש במילים מעורפלות כמו ״בית״ לעמוד הבית, או המילה ״פרופיל״ למשל לעמוד פרופיל של אדם ספציפי. המנעו גם כן מכותרות ארוכות ומשעממות, כאלו העושות שימוש מיותר בעודף מילים שגם ככה כנראה וייחתכו בתוצאות החיפוש.

3. המנעו ״מלדחוף״ מילות מפתח

לפעמים עוזר כשיש מספר מונחים תאוריים בכותרות, אך אין שום סיבה שיהיו אותן מילים או ביטויים מספר פעמים. כותרות כמו ״משקפשמש, משקף שמש, משקפישמש משקפי שמש״, אולי לא דוגמה הכי טובה אבל הבנתם את הרעיון. על כל מקרה, כותרות מסוג זה אינן עוזרות למשתמש, וסוג זה של דחיפת מילות מפתח יגרום לכותרות להראות כספאם לגוגל ולמשתמש.

4. המנעו מכותרות חוזרות

חשוב לשמור על כותרות ברורות ותיאוריות לכל עמוד ועמוד. למשל, אם תשתמשו באתר איקומרס בכל עמוד ועמוד בכותרת  ״מוצרים זולים למכירה במבצע״, יהיה זה בלתי אפשרי למשתמש להבדיל בין עמוד אחד למשנהו.

הצטרפו לרשימת התפוצה!

כותרות ארוכות השונות רק במילה או פיסת מידע אחת הן גם כן אינן כותרות טובות. לצורך הדוגמה נתייחס לאתר אתר המציג להקות שונות. אם עבור כל עמוד של להקה תכתבו כותרת מהסוג הזה:

<band name> - See videos, lyrics, posters, albums, reviews and concerts

כלומר, כותרות בהן הדבר היחיד השונה בין עמוד לעמוד הוא מילה אחת, שם הלהקה במקרה זה, ומעבר לכך הכותרת מכילה טקסט שאינו אינפורמטיבי ואלו כותרת שאינן נחשבות לכותרות טובות.

פתרון לסיטואציה זו למשל יכול להיות יצירה של כותרת באופן דינמי כך שאלו ישקפו בצורה טובה יותר את התוכן הקיים בעמוד. למשל, הוספה של המילים video, lyrics וכדומה רק במידה והעמוד המסויים באמת מכיל תוכן מסוג זה.

אפשרות נוספת במקרה זה היא להשתמש אך ורק בשם הלהקה <band name> ככותרת תמציתית ולהשתמש בתיאור העמוד (meta description) בכדי לתאר את התוכן הקיים בעמוד.

5. מתגו את הכותרות שלכם אך השארו תמציתיים

הכותרת של עמוד הבית באתר שלכם היא מקום הגיוני להכניס מידע אינפורמטיבי נוסף על האתר שלכם, למשל: ״מינגל – מקום לאנשים להכיר ולהתמנגל״. אך הצגת טקסט זה בכל כותרת בעמודי האתר שלכם תפגע כמובן בקריאות ואף תראה חזרתית מדי במצב בו מספר עמודים מהאתר שלכם מופיעים בתוצרות עבור אותו ביטוי.

במקרה זה, עליכם לשקול להוסיף רק את שם האתר בתחילתה או בסופה של הכותרת, ולהפריד זה עם שארית הכותרת על ידי מפריד כלשהו כמו קו אופקי, קו אמצעי וכדומה. הנה דוגמה:

<title>ExampleSocialSite: Sign up for a new account.</title>

6. היו זהירים כשאתם חוסמים מנועי חיפוש

שימו לב והזהרו כשאתם חוסמים מנועי חיפוש מלסרוק את העמודים שלכם. שימוש בפרוטוקול של robots.txt באתר עלול למנוע מגוגל מלסרוק עמודים, אך הוא אינו תמיד מונע הוספה שלהם לאינדקס.

לדוגמה, גוגל יכולה לאנדקס עמוד מסויים על ידי מעקב אחר קישור כלשהו לאותו עמוד במופיע באתר אחר. במקרה זה כשלגוגל אין גישה לתוכן העמוד היא תסתמך על תוכן חיצוני לעמוד, למשל על אותו טקסט עוגן (anchor text) המופיע באתר אחר בכדי ליצור את את הכותרת. בכדי למנוע מעמוד להופיע באינדקס עליכם להשתמש ב noindex directive.

עד כאן.

רועי יוסף
רועי יוסף

מפתח אתרים ותבניות וורדפרס יעודייות על בסיס עיצוב. אוהב טיפוגרפיה, צבעים ומה שבינהם ומכוון לספק אתרים רספונסיבים עם ביצועים גבוהים, מותאמים למנועי חיפוש ובעלי קוד ולידי, סמנטי ונקי.

0 תגובות...

תגובה חדשה

Up!
לבלוג