Google Search Console – מדריך מלא ומפורט (2020)

קונסולת החיפוש של גוגל הנקראית Google Search Console בלעז, היא כלי חינמי המאפשר מעקב אחר ביצועי האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל ומספק אינפורמציה על בעיות שעליכם לתקן לטובת דירוג גבוה יותר ועבור SEO.

מכיוון והשימוש בקונסולת החיפוש יכול לאיים מעט על בעלי אתרים חדשים ועל אלו בתחילת דרכם (וגם מפאת בקשת הגולשים), החלטתי לכתוב מדריך למתחילים המתאר את הדוחות והאינפורמציה שגוגל סרץ׳ קונסול מציגה.

בסיום המדריך תדעו להסביר בדיוק מה הגרפים בתמונה מטה מתארים ועוד הרבה מעבר לכך. אך לפני שנתחיל, בואו נבין עבור מי קונסולת החיפוש של גוגל מיועדת בכלל ומדוע תרצו להשתמש בה…

מדוע עליכם להשתמש ב Google Search Console

מדוע עליכם להשתמש ב Google Search Console

Search Console כוללת בתוכה כלים ודוחות המספקים עבורכם (בין היתר) את האינפורמציה הבאה:

  • אישור שגוגל יכולה למצוא ולסרוק את האתר או עמודים ספציפים באתר ללא בעיות.
  • אפשרות לבקש מגוגל לאנדקס תוכן חדש או לסרוק מחדש תוכן שהתעדכן.
  • לראות באיזו תדירות ועבור איזה שאילתות האתר מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל.
  • הבנת התדירות ומספר ההקלקות על התוצאות עבור אותן שאילתות.
  • קבלת התראות כאשר קיימות בעיות הקשורות לאינדקס, לספאם או לבעיות אחרות באתר.
  • הצגת אתרים המכילים קישורים לאתר שלכם (קישורים חיצוניים).
  • פתרון בעיות עם AMP, בעיות UX, נוחות השימוש לניידים ותכונות חיפוש נוספות…

עבור מי מיועדת קונסולת החיפוש של גוגל?

1. בעלי עסקים: עליכם להיות מודעים לקיומה של Search Console ולהכיר את יסודות האופטימיזציה למנועי חיפוש גם אם אינכם אלו שהולכים להשתמש בכלי זה בפועל.

2. מומחי SEO או אנשי מרקטינג: Search Console תעזור לכם להבין כיצד מגיעה התנועה לאתר, ולבצע אופטימיזציה לטובת החלטות מושכלות על נראות תוצאות החיפוש בגוגל.

3. מנהלי אתרים: כמנהלי אתרים עליכם לוודא כי פעילות האתר תקינה. Search Console תאפשר לכם לעקוב אחר שגיאות, אחר בעיות בטעינה וסריקת האתר כמו גם אחר בעיות אבטחה.

4. מפתחי אתרים: אם אלו המטמיעים בפועל את הקוד, את הנתונים המובנים או את התגיות הרלוונטיות – Search Console תעזור לכם לנטר ולפתור בעיות בהקשר זה.


כיצד להוסיף ולאמת נכס ב Google Search Console

בכדי להתחיל להשתמש ב Search Console עליכם להיות מצויידים באימייל של גוגל (Gmail). לאחר שהתחברתם תוכלו להוסיף נכס (אתר) על ידי לחיצה על "הוסף נכס" בסרגל העליון:

הוספת נכס ב Google Search Console

פעולה זו תציג לכם חלון בו תוכלו להכניס את כתובת האתר לגביו תרצו לקבל מידע ולעקוב. לאחר שתוסיפו את הכתובת תתבקשו לאמת שהנכס המדובר אכן שייך לכם.

בחירת נכס ב Google Search Console שימו לב כי קיימות עבורכם שתי אפשרויות לבחירת סוג הנכס כאשר האחת היא ברמת הדומיין והשנייה היא ברמת כתובת URL ספציפית. נציג מספר הבדלים בין שתי האופציות ונרחיב קצת על אופציה ב׳:

אופציה א׳ – דומיין

  • עבור כל כתובות ה URL בכל תתי-הדומיין (עבור כל סאב-דומיין).
  • עבור כל כתובות ה URL ב https או http, ב www וללא www.
  • אופציית אימות אחת בלבד – אימות DNS.
אימות בעל דומיין באמצעות רשומת DNS

אופציה ב׳ – קידומת של כתובת URL

  • רק כתובות URL תחת הכתובת שהוזנה.
  • רק כתובות URL תחת הפרוטוקול שקבעתם.
  • מאפשרת שיטות אימות מרובות.
אימות בעל דומיין בדרכים נוספות

לבחירתכם באיזו אופציה להשתמש בכדי  להוסיף את הנכס. אם אין זה ברור – אין זה משנה באיזו אופציה תבחרו, Search Console תציג בדיוק את אותם הנתונים עבורכם בסופו של דבר.

נרחיב מעט על אופציה ב׳

דבר ראשון שימו לב כי אתם מכניסים את כתובת ה URL הנכונה, במיוחד בדקו אם כתובת האתר של האתר שלכם היא עם 'www' או עם 'https'. בכדי לאסוף נתונים מדוייקים חשוב כי תוסיפו את הכתובת המדוייקת ללא טעויות.

לאחר מכן עליכם לבצע אימות כי אתם באמת הבעלים של אותו אתר (אותו נכס שהוספתם). אם באופציה א׳ היה ניתן לאמת את הנכס רק באמצעות רשומת DNS, באופציה ב׳ קיימות עבורכם מספר דרכים שונות:

  • העלאת קובץ HTML לספרייה הראשית של האתר.
  • הוספת תגית HTML לעמוד הבית של האתר.
  • אימות באמצעות גוגל אנליטיקס.
  • באמצעות גוגל תג מנג׳ר (Google Tag Manager).

הדרך הקלה והפשוטה ביותר היא הורדת קובץ HTML והעלאתו לספרייה הראשית של האתר (ואת זאת ניתן לעשות באמצעות תוכנת FTP).

אגב, אם אתם בעלי אתר וורדפרס ומשתמשים ב Yoast SEO תוכלו פשוט להדביק את תגית ה HTML שתקבלו בשדה ״קוד אימות של גוגל״ תחת SEO > כללי > כלי מנהלי אתרים.

לא משנה באיזו דרך בחרתם, לאחר שסיימתם עליכם לחזור ל Google Search Console ללחוץ על כפתור ״אמת״. אם הכל יימצא תקין, תקבלו הודעה כי התהליך צלח ו GSC תתחיל לאסוף מידע על האתר.

כעת בואו ניתן מבט על מספר דו״חות ואינפורמציה ש GSC מספקת ונתחיל בלשונית בשם ״ביצועים״…


ביצועים – Performance

הלשונית ביצועים ב Google Search Console מציגה מידע מאד שימושי על ביצועי האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל.

דו״ח ביצועים - Google Search Console

כפי שניתן לראות בתמונה מעלה, בלשונית זו תקבלו מידע ברור ואינפורמציה לגבי:

  • סכ״ה קליקים – המספר הכולל של הקלקות על כתובות האתר שלכם בתוצאות החיפוש.
  • הופעות – מספר הפעמים שהעמודים שלכם הופיעו בתוצאות החיפוש.
  • שיעור קליקים – שיעור הקלקות ממוצע.
  • מיקום ממוצע – המיקום ממוצע של האתר באופן כללי בתוצאות החיפוש (או עבור מונח ספציפי).

ניתן לצפות בנתונים אלו יחד או לבחור נתון ספציפי בהתאם למידע שאתם מעוניינים לקבל. עוד רגע נסביר על אלו בהרחבה, אך לפני כן שימו לב כי GSC מאפשרת לכם לקבץ את המידע לפי חמישה מימדים שונים:

  • שאילתות – מבט על מילות החיפוש / הביטויים עבורם עמודי האתר שלכם דורגו במשך זמן מסויים.
  • עמודים – מבט על העמודים המדורגים ומופיעים בתוצאות החיפוש.
  • מדינות – מבט על המיקום הגיאוגרפי (לפי מדינה) של הקהל המדובר.
  • מכשירים – מבט כיצד התנועה לאתר מחולקת לפי מכשירים (דסקטופ, טאבלט וניידים).
  • מראה חיפוש – יציג עבורכם עמודים המופיעים בתוצאות החיפוש כ Rich Snippets או כעמודי AMP.

ניתן גם לסנן אינפורמציה ספציפית בכדי לטרגט מידע מסויים בכל אחד מאותם מימדים. עוד על כך בהמשך…

כפי שהבטחתי, נתאר כעת בהרחבה כל אחד מאותם נתונים המוצגים לפניכם:

1. סכ״ה קליקים – Total Clicks

מספר הקליקים מתאר כמה פעמים בוצעה לחיצה על כתובת URL השייכת לאתר שלכם בתוצאות החיפוש גוגל. מספר ההקלקות יכול לעיתים לספק אינדיקציה על כותרת ותיאור שאינם מושכים מספיק את העין ועליכם לבצע אופטימיזציה ל Meta Titles & Decriptions של העמוד המדובר.

אם קיים מספר נמוך של הקלקות על תוצאה מסויימת, ייתכן שתוצאה זו אינה בולטת מספיק בתוצאות החיפוש של גוגל.

למיקום התוצאה בתוצאות החיפוש של גוגל השפעה ישירה על נתון זה כמובן. אם העמוד שלכם נמצא בשלושת התוצאות העליונות בעמוד הראשון – מן הסתם שכמות ההקלקות על עמוד זה תהיה גדולה יותר מאשר תוצאה המופיעה בעמוד השני של תוצאות החיפוש.

הצטרפו לרשימת התפוצה!

2. הופעות – Impressions

הנתון ״הופעות״ מציין את מספר הפעמים שכתובת כלשהי השייכת לאתר שלכם מוצגת בתוצאות החיפוש. כתובת תחשב כהופעה גם אם היא נמצאת מתחת לאיזור המוצג עבור המשתמש (below the fold) ועליו לגלול בכדי לראות את התוצאה.

כתובת אינה תחשב כהופעה אם היא נמצאית בעמוד השני (והלאה), אלא רק אם המשתמש לחץ בפועל בכדי לראות עמוד זה.

3. שיעור קליקים – Avarage CTR

המונח CTR מתייחס ל Click-Through Rate. בעברית הוא נקרא ״שיעור קליקים״ והוא מתאר כמה פעמים משתמש ראה תוצאה מהאתר שלכם בתוצאות החיפוש ולחץ עליה בפועל.

בכדי לחשב את שיעור הקליקים ניתן לחלק את מספר הקליקים בכמות ההופעות (Clicks/Impressions).

אם לכתובת URL מסויימת 1,000 הופעות ו 100 קליקים, ה CTR עבור כתובת זו יהיה 10%.

4. מיקום ממוצע – Average Position

הנתון ״מיקום ממוצע״ הוא המיקום המספרי של כתובת URL כלשהי בתוצאות החיפוש של גוגל. המיקום מחושב מלמעלה למטה כאשר 1 מציין את התוצאה האורגנית הראשונה.

המילה ״ממוצע״ מציינת כי נתון זה אינו מייצג באופן מדוייק את המיקום של עמוד בזמן נתון כלשהו. אם העמוד הופיע יום אחד בתוצאה השלישית, יום למחרת בתוצאה השביעית ויום לאחר מכן בתוצאה הרביעית אז המיקום הממוצע במקרה זה יהיה 4.6.

פיצ׳רים מסויימים כגון קרוסלות AMP בהן גוגל מציגה יותר מכתובת URL אחת – כל כתובת ה URL באותו אלמנט ייחשבו כאותו מיקום.


בדיקת דף – URL Inspection

הלשונית הבאה לאחר לשונית הביצועים היא כלי הנקרא ״בדיקת דף״ ובאמצעותו תוכלו לתת מבט על כתובות אינדיבידואליות באתר שלכם. תרצו להשתמש בכלי זה על מנת:

  • לבדוק את מצב האינדקס של אותה כתובת URL.
  • לוודא האם ניתן כלל להוסיף כתובת זו לאינדקס.
  • לבקש מגוגל לסרוק (או לסרוק מחדש) עמוד או כתובת מסויימת.
  • לקבל מושג כיצד הבוט של גוגל רואה את העמוד בפועל.
  • לקבל רשימה של המשאבים הנטענים בעמוד ולראות את קוד העמוד.

שימו לב כי זוהי אינה בדיקה חיה אלא כלי המציג את הגירסה האחרונה באינדקס של אותה כתובת. בכדי לבצע בדיקה חיה של העמוד המדובר עליכם ללחוץ על הכפתור בדיקה של כתובת אתר פעילה (תרגום גרוע ל Test Live URL).

אז בכדי לבצע בדיקה לכתובת כלשהי עליכם ללחוץ על הלשונית ״בדיקת דף״, להכניס את הכתובת שאתם מעוניינים לבדוק בשורת החיפוש בחלקו העליון של המסך ולבדוק את התוצאות:

בדיקת דף - קונסולת החיפוש של גוגל

שימו לב כי מופיע סימון ירוק מימין וחץ קטן משמאל בתוצאה של כל אחת מהבדיקות שבוצעו עבור עמוד זה. לחיצה על החץ תציג עבורכם מידע נוסף הרלוונטי לאותה בדיקה.

למשל – לחיצה על החץ ליד ״כיסוי״ תפתח חלון המציג מידע נוסף על אותה כתובת שבדקתם. תוכלו לראות מתי כתובת זו נסרקה על ידי גוגל בפעם האחרונה, האם הכתובת נסרקה מדסקטופ או ממכשיר נייד ואף לראות איזו כתובת קנונית מוגדרת עבור העמוד לעומת זו שגוגל בחרה.

אגב, בדיקת הכתובת הקנונית המוגדרת באתר מול זו שגוגל בחרה היא דרך מצויינת לגלות תוכן משוכפל (Duplicate Content).

הכלי אף יסמן לכם שגיאות ובעיות בדף הנבדק כגון:

  • אם קיימות בעיות עם הקוד, עם המבנה, ובעיות הקשורות ל Rich Snippets וכדומה..
  • אם ישנה בעיה בהוספת העמוד לאינדקס.
  • אם התוכן מוגן בסיסמה או מופיעה הקוד התגית noindex וכדומה…

עד כאן על אפשרות בדיקת הדף,  נמשיך ללשונית הבאה ב Google Search Console הנקראית ״כיסוי״…


כיסוי – Index Coverage

הלשונית ״כיסוי״ הנקראית בלעז Index Coverage גם כן מאד שימושית אך טכנית יותר מהלשונית ביצועים. דו״ח הכיסוי יאפשר לכם לראות את מצב האינדקס של כל כתובות ה URL בהן גוגל ביקרה או ניסתה לבקר בנכס המדובר.

דו״ח כיסוי - Google Search Console

העמוד הראשי מקבץ את התוצאות לפי סטטוס (שגיאה, אזהרה, תקין) ומציג את הסיבה לאותו סטטוס. הסיבה יכולה להיות בעיה הקשורות להפניות, שגיאות 404, שגיאות שרת, שגיאות בסריקה, בעיות בכתובת קנוניות, כתובות החסומות לסריקה עקב התגית noindex ועוד..

לחיצה על שגיאה מסויימת תאפשר לכם לבצע אנליזה עמוקה יותר לשגיאה ותאפשר לכם לראות את כתובות ה URL הספציפיות המושפעות מאותה שגיאה. לאחר שתיקנתם את השגיאה באפשרותכם לסמן אותה כמתוקנת ולבקש מגוגל לבדוק כתובת זו שוב ולוודא כי הם מודעים לכך שהשגיאה תוקנה:

שגיאות - קונסולת החיפוש של גוגל

מומלץ לבדוק את לשונית הכיסוי באופן קבוע בכדי לראות אילו שגיאות והערות קיימות באתר שלכם. שימו לב במיוחד לשינויים קיצוניים בגרף היכולים להעיד על בעיה חמורה בסריקת האתר.


הסרות – Removals

אפשרות יחסית חדשה שהתווספה לסרץ׳ קונסול, הכלי מבצע מבצע שלושה דברים:

  • מאפשר לכם להסתיר בצורה זמנית כתובות URL מתוצאות החיפוש של גוגל.
  • מציג איזה תוכן אינו מופיע בגוגל מפאת  היותו תוכן מיושן (outdated content).
  • מציג אילו כתובות URL סוננו על ידי ״חיפוש בטוח״ או SafeSearch adult Filter.

הסרת כתובות URL באופן זמני – Temporarily remove URLs

גוגל מאפשרים לכם להסיר כתובות URL מתוצאות החיפוש בצורה מהירה באמצעות הסרץ׳ קונסול. הפעולה אינה מוחקת בפועל את הכתובת מהאינדקס, אלא רק מסתירה זו לכחצי שנה מתוצאות החיפוש.

הסרת כתובות URL באופן זמני - Temporarily remove URLs

גוגל מאפשרת שני סוגי הסרות:

  1. הסרה זמנית של ה URL תסתיר את הכתובת מתוצאות החיפוש לכשישה חודשים ותנקה את ההעתק של העמוד הנמצא בזכרון המטמון (cached copy).
  2. ניקוי כתובת מהמטמון תנקה את העמוד הקיים במטמון ותמחק את תיאור העמוד מתוצאות החיפוש עד שהעמוד ייסרק שוב על ידי גוגל.

תוכן מיושן – Outdated Content

הסקשיין ״תוכן מיושן״ מספק אינפורמציה על על בקשות הסרת שבוצעו ע״י הכלי הציבורי להסרת תוכן מיושן בו כולם יכולים להשתמש בכדי לעדכן תוצאות המציגות אינפורמציה שאינה קיימת עוד בעמוד מסויים. ניתן בחלק זה לראות את ההיסטוריה של כל הבקשות עבור הנכס המדובר שבוצעו על ידי  הכלי להסרת תוכן מיושן בחצי שנה האחרונה.

סינון של חיפוש בטוח – SafeSearch Filtering

סקשיין זה מציג אילו כתובות URL בנכס המדובר דווחו כתוכן למבוגרים בלבד. כל משתמש יכול לדווח על תוכן כתוכן למבוגרים בלבד על ידי הכלי SafeSearch Suggestion. אין זה פשוט לאנשי SEO ומנהלי אתרים לדעת איזה מהתוכן שלהם הוסר בעקבות SafeSearch וכלי זה עוזר להם לקבל מידע זה.


מפות אתר – Sitemaps

מפת אתר או XML Sitemap היא מעין מפת דרכים לכל העמודים והפוסטים החשובים באתר שלכם. באופן כללי, מפת האתר נחוצה רק עבור אתרים גדולים במיוחד ונועדה לכוון מנועי חיפוש לאותם דפים, ובכך למנוע סיטואציות של בזבוז תקציב זחילה על עמודים פחות חשובים וכאלו שאינם משתנים תכופות.

למרות זאת, אתם מוזמנים להוסיף Sitemap גם באתרים קטנים יותר ואין זה מזיק. בלשונית Sitemaps של Google Search Console תוכלו לציין לגוגל את מיקום קובץ ה Sitemap של הנכס בשרת שלכם:

מפות אתר - Google Search Console

נוחות שימוש בניידים – Mobile Usability

הלשונית ״נוחות השימוש בניידים״ מציגה בעיות הקיימות בעמודי האתר שלכם במכשירי מובייל. בעיות אלו יכולות להיות קשורות ל UX וחווית משתמש כגון טקסט קטן מדי, כפתורים הקרובים מדי אחד לשני, בעיות של גלילה אופקית כאשר רוחב התוכן גדול מרוחב המסך וכדומה.

מכיוון ומספר המשתמשים במובייל הולך וגדל עם הזמן עליכם לוודא כי האתר שלכם שמיש ונוח במכשירים אלו והלשונית Mobile Usability תציג לכם בעיות הקשורות לנושא אותן עליכם לתקן.

נוחות שימוש בניידים - Google Search Console

כפי שניתן לראות בצילום המסך – גוגל תציג את כל הכתובות הקיימות כתקינות או כבעלי שגיאה, וזאת בהתאם לבעיות בחוויית המשתמש של העמוד במובייל. לחיצה על שגיאה מסויימת תציג את כל הכתובות בהן קיימת שגיאה זו וכך תדעו לאלו עמודים להתייחס.

אם לעמוד מסויים בעיות מרובות אז הוא יופיע תחת כל אחד מהשגיאות המוצגות.

כתובות URL שנמצאו תקינות עמדו בציון המינימום הנדרש של חוויית משתמש במכשירים ניידים בגוגל. ייתכן כי קיימות בעיות בעמוד מסויים אך הן אינן חמורות מספיק בכדי להציג עמוד זה כשגיאה, כך שבאפשרותכם לבדוק ולוודא בעיות באמצעות הכלי Google’s Mobile-Friendly Test.

כך או כך ולפני סיום חלק זה, חשוב שתדעו את הנקודות הבאות בהקשר של Mobile Usability:

  • אם קיימות המון בעיות של שימוש בניידים באתר שלכם גוגל ממליצה כי תתקנו אלו לפי הסדר בו הן מופיעות בדו״ח שקיבלתם.
  • אם מדובר על אתר בעל אלפי עמודים עליכם לקחת בחשבון כי גוגל תציג אך ורק רת 1,000 העמודים הבעייתים הראשונים שהיא מצאה, אך ייתכן ואף סביר להניח כי קיימים עמודים נוספים עם בעיות.
הצטרפו לרשימת התפוצה!

ברגע שתיקנתם בעיה מסויימת עליכם לחזור לעמוד המציג את רשימת הבעיות וללחוץ על הכפתור אימות התיקון בכדי שגוגל תסרוק מחדש את אותם העמודים, ותשנה את הסטטוס לתקין במידה והם עומדים בדרישות נוחות השימוש בניידים אותן היא מציבה.

אימות תיקון - נוחות שימוש בניידים

קישורים – Links

הלשונית בשם ״קישורים״ תציג עבורכם את כמות הקישורים החיצוניים המצביעים לאתר שלכם. תוכלו לקבל מידע ולהבין אילו אתרים מצביעים לאתר שלכם וכמה קישורים מצביעים מאותו אתר לאתר שלכם. מעבר לכך, תוכלו גם לראות איזה Anchor Text קיים עבור כל אחד מקישורים אלו.

מידע נוסף שתוכלו לקבל בלשונית זו היא כמות הקישורים הפנימיים באתר שלכם, כמו גם לאילו דפים קיים המספר הרב ביותר של קישוריים פנימיים, מידע זה יכול להיות בעל ערך לטובת SEO ואופטימזציות למינהן:

לשונית קישורים - Search Console

באפשרותכם לייצא נתונים אלו על ידי לחיצה על כפתור ״ייצוא של קישורים חיצוניים״ בחלקו השמאלי העליון של לשונית זו.


שיפורים – Enhancements

תחת חלק הנקרא ״שיפורים״ ניתן למצוא מעבר לנוחות השימוש בניידים שתיארנו קודם לכן מספר אפשרויות נוספות שאינן מופיעות לכולן. למשל נתיבי ניווט (Breadcrumbs), סמלי לוגו, Events, תיבת חיפוש Sitelink וכדומה יופיעו אך ורק במידה ואותם נתונים מובנים הקשורים לאלו קיימים באתר שלכם.

כנ״ל לגבי Accelerate Mobile Pages (בקצרה AMP) – אפשרות זו תופיע ב Search Console אך ורק אם אתם משתמשים ב AMP באתר שלכם כך שאין לכם מה לדאוג אם אינכם רואים אפשרויות אלו.

תחת שיפורים תמצאו גם אפשרות הנקראית ״נתונים מובנים שאינם ניתנים לניתוח״ המציגה עבורכם בעיות פריסה (parsing errors) של אותם נתונים מובנים, בעיות המונעות מגוגל לזהות את אותם נתונים או פיצ׳רים הקיימים באתר שלכם.

AMP - קונסולת החיפוש של גוגל

אבטחה ופעולות ידניות – Security & Manual Actions

תחת לשונית ״אבטחה״ תקבלו הודעות במידה וגוגל תזהה בעיות אבטחה כאלו או אחרות באתר שלכם. בעיות אלו עלולות לכלול Malwares מסוגים שונים כמו גם הזרקות קוד, תוכן והזרקות כתובות URL.

בחלק הנקרא ״פעולות ידניות״ סביר להניח כי לא תראו שום דבר. במידה והאתר שלכם ״נקנס״ (penalized) על ידי גוגל אז תקבלו מידע נוסף בחלק זה מעבר לאימייל שתקבלו בנושא.


הגדרות – Settings

תחת לשונית ״הגדרות״ תוכלו לראות את הגדרות הנכס, בהגדרות אלו תמצאו מידע על כיצד בוצע אימות לנכס, על המשתמשים להם הרשאות לצפייה בנכס, תוכלו להוסיף ולהסיר משתמשים מהנכס ובמידה ותחליטו לשנות את הדומיין של האתר, תוכלו אף לדווח לגוגל על אותו שינוי כתובת בחלק זה.

הגדרות - Google Search Console

לסיכום

עד כאן. אני מבטיח לשדרג את הפוסט עם הזמן ולהוסיף אפשרויות נוספות ש Google Search Console מציעה לנו. זה היה מדריך נבוכים לאלו שאינם בקיאים בכלי זה, ואני ממליץ לאותם נבוכים לשחק עם האפשרויות ובעיקר עם דו״ח הביצועים עליו דיברנו בהרחבה.

בקרוב אכתוב בצורה קצת יותר מפורטת על כיצד להשתמש ב Search Console בכדי לקבל מידע ספציפי יותר על האתר שלכם ואדבר על כיצד תוכלו להשתמש בכלי זה בכדי לשפר את המיקום האורגני של האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל.

בינתיים, כדאי שתקשרו את GSC לגוגל אנליטיקס. כיצד אתם משתמשים ב Search Console? מאד נשמח אם תספרו בתגובות כיצד אתם משתמשים בכלי זה בכדי להבין ולנתח את האתר שלכם טוב יותר…

רועי יוסף
רועי יוסף

שמי רועי יוסף, מפתח אתרי וורדפרס בעל תשע שנות ניסיון. בין היתר, אני מפתח מנוסה המייצר תבניות יעודייות ותפורות ללקוח על בסיס עיצוב. אוהב טיפוגרפיה, צבעים וכל מה שבינהם ומכוון לספק אתרים רספונסיבים עם ביצועים גבוהים, בעלי קוד ולידי, סמנטי ונקי.

0תגובות...

השאירו תגובה

פעימות
Up!