10 דרכים להקטנת שיעור הנטישה והגדלת המרות באתר שלכם

שיעור נטישה, הנקרא גם שיעור עזיבה הוא מדד חשוב להבנת ביצועי השיווק הדיגיטלי שלכם. שיעור נטישה נמוך הוא חיובי, ומשמעו מעורבות גבוהה של הגולשים עם תוכן האתר, דבר המוביל לצפיות רבות יותר בעמודי האתר שלכם ומתורגם בסופו של דבר להמרות, לידים, ורווחים.

שיעור נטישה גבוה לעומת זאת יכול להעיד על בעיות באתר, בעיות דוגמת חווית משתמש ירודה, חוסר רלוונטיות של התוכן לביטוי שחיפש המשתמש, משיכת קהל שאינו רלוונטי, או כל דבר אחר הגורם למשתמשים לעזוב את האתר שלכם מוקדם מדי.

מבחינת קידום, גוגל מציינת כי שיעור הנטישה אינו פרמטר אליו היא מתייחסת בדירוג האתר. עם זאת, היא מציינת שהיא כן בודקת את מעורבות הגולש עם התוכן, ואתרים בהם קיימת אינטראקציה ומעורבות עם דפי האתר הינם סינגל חיובי עבורה המעיד על עניין, דבר שבהחלט עשוי להשפיע על דירוג האתר.

בפוסט אציג בפניכם 10 דרכים להקטנת שיעור הנטישה באתר והשגת אחוז המרות גבוה יותר. אך נתחיל קודם במספר מילים על מהו שיעור נטישה ומה נחשב ככזה בגוגל אנליטיקס…

מהו שיעור נטישה (בכמה מילים)

המונח Bounce (נטישה) מתאר סשיין של עמוד אחד באתר שלכם. נטישה נחשבת כסשיין של משתמש המייצר בקשה אחת בלבד מהשרת של אנליטיקס. אם נדבר במילים פשוטות יותר, חשבו על זה כך:

אתם נכנסים לחנות, וישר מסתובבים ויוצאים ממנה. אתם לא מדברים עם המוכר, לא מנסים אף מוצר, ולא בודקים שום מבצע שהחנות מציעה לכם – אתם פשוט נכנסים וישר יוצאים. נטשתם.

אותו הדבר לגבי האתר שלכם. נטישה מתרחשת כשמשתמש נוחת בעמוד כלשהו, הוא אינו מבצע אינטראקציה עם אף אלמנט באותו עמוד ואינו מבקר בעמודים אחרים באתר.

נטישה היא סיטואציה בה המבקר עוזב את העמוד ללא שום מעורבות וללא מעבר לעמוד אחר.

מה נחשב כנטישה ומשפיע על נתון זה?

אלו הסיטואציות המפעילות את הטריגר שנספר כנטישה,  אלו הגורמים לשיעור הנטישה להיות גבוה יותר בגוגל אנליטיקס:

  • חזרה של המשתמש לתוצאות החיפוש.
  • סגירת הדפדפן.
  • הכנסה של כתובת URL חדשה בשורת הכתובות של הדפדפן.
  • לחיצה על קישור המוביל לאתר אחר (קישור חיצוני).
  • חוסר אקטיביות לזמן ארוך.
  • מבט על כל העמוד ללא אינטראקציה עם אלמנט כלשהו ולאחר מכן יציאה מהאתר.

הסבר קצת יותר טכני יותר על מהו שיעור נטישה, ומידע חשוב על כיצד לבדוק זה בגוגל אנליטיקס תמצאו בפוסט שיעור נטישה בגוגל אנליטיקס,

דרכים להקטנת שיעור הנטישה ושיפור מעורבות הגולשים

ניגש ישר לעניין, הנה מספר דרכים פרקטיות להקטנת שיעור הנטישה/עזיבה ושיפור מעורבות המשתמש עם תוכן האתר שלכם:

1. משכו את הקהל הנכון בעזרת הביטויים הנכונים

תהליך מחקר מילות מפתח

תהליך מחקר מילות מפתח

אחד הגורמים העיקריים לשיעור נטישה גבוה הוא סיטואציה בה אינכם מטרגטים את הקהל הנכון. ייתכן ויש לכם אלפי מבקרים בעמוד מסויים, אך אם אלו תנועת מבקרים בעלת איכות או רלוונטיות נמוכה, לא תהיה הרבה מעורבות ובטח שלא המרות.

ככל שקיימת הלימה בין הביטוי אותו המשתמש חיפש לתוכן באתר שלכם, שיעור הנטישה יצטמצם.

גם אם יהיה לכם התוכן האיכותי והעשיר ביותר, אך העמוד אינו יהיה תואם לכוונת הגולש, כלומר אינו מספק מענה למידע שחיפש  – אחוז הנטישה לא ישתפר.

ביטויים מבוקשים בעלי ערך גבוה ידרשו מכם תוכן מעמיק ואיכותי שיגרום למשתמשים לבלות זמן רב יותר בקריאה. וככל שאלו יישארו בעמוד שלכם, ייבנה אמון חזק יותר והסיכוי שהם ימירו יגדל.

ביחרו ביטויים בעלי ערך גבוה לבנות סביבם את התוכן וכנראה שתמשכו במקרה זה את הקהל הרלוונטי, משתמשים שהתוכן תפור בדיוק בשבילהם וסביר להניח שיבצעו המרה.

2. שיפור קריאות התוכן

שיפור קריאות התוכן

פיסקה ארוכה מדי שעלולה לגרום להפסקת הקריאה ונטישת העמוד

סיבה מאד שכיחה בגללה משתמשים נוטשים עמודים הוא חוסר קריאות או קריאות ירודה של התוכן. זה מתקשר ישירות לדרך בה אנשים צורכים תוכן בימים אלו – הם אינם קוראים אלא מרפרפים.

למשל, אם בעמוד מסויים ישנם בלוקים מאד גדולים של טקסט, או שהתוכן אינו מחולק היררכית בצורה נכונה ונעימה לקריאה (או לרפרוף), יהיה זה קשה למשתמשים לסרוק במהרה את התוכן ולבדוק האם קיים משהו עליו הם רוצים לדעת יותר.

במקרה זה, הם יאבדו את הפוקוס ואת תשומת הלב וימשיכו לדבר הבא בסדר היום שלהם. עבור האתר שלכם המשמעות היא נטישה ללא המרה. לכן, פרסמו וכתבו תוכן עם קריאות טובה, כזו המאפשרת למשתמשים לסרוק את המאמרים/המוצרים/העמוד ולמשוך את החלקים החשובים של התוכן במהרה.

בקישור הבא תמצאו פוסט רחב הקשור ישירות לנושא זה המדבר על היררכייה טיפוגרפית באתרים. אך הנקודות החשובות מסתכמות בזה:

  • יש לחלק את התוכן לנושאים
  • כל נושא יקבל כותרת מעניינת או אינפורמטיבית שתודגש בצבע כהה יותר או אחר מזה של הטקסט
  • כל נושא יחולק לתתי נושאים ובהתאמה תתי כותרות (אם יש צורך)
  • התוכן יעלה בצורה של פסקאות משנה קצרות בנות מקסימום 4-5 שורות
  • בין פסקת משנה לאחרת יהיה מרווח ראוי
  • רצוי להשתמש בבולטים או רשימות ממוספרות במקומות רלוונטיים
  • תוכן עניינים בתחילת המאמר יכול מאד לעזור
  • שיברו את עומס התוכן באמצעות תמונות להמחשה, דוגמאות, סרטונים וכדומה
  • בדקו את גודל הפונט בתצוגת מחשב ובמיוחד בתצוגת מובייל
  • בחרו פונטים נוחים לקריאה

3. השתדלו להשתמש אך ורק בפופאפ יציאה (Exit Intent Popup)

פופאפים הם כלי מאד יעיל לאופטימיזציית המרות. עם זאת, הסתמכות יתרה על טקטיקה זו תוביל לתוצאות שליליות. פופאפים רבים מדי (ופופאפים באופן כללי) מפריעים ללא ספק לחווית המשתמש, ואישית יצא לי לנטוש לא מעט אתרים מסיבה זו.

משתמשים ינטשו את העמוד אם תציקו להם עם פופאפים המפריעים להם לצרוך את התוכן, וזה במיוחד רלוונטי לפופאפים התופסים את כל המסך. ולמרות הנאמר,  עדיין קיים שימוש רב בפופאפים המציגים טופס מסויים ליצירת לידים.

אם אתם משתמשים בפופאפים אלו, שימו לב שהם אינם ״חודרניים״ מדי. אישית, אני בעד שימוש בפופאפ יציאה בלבד, כזה המופיע אך ורק כשהמשתמש מתכוון לנטוש את האתר שלכם.

4. השתמשו בהנעה לפעולה משכנעת ומרתקת

עקרונית, על כל עמוד באתר שלכם להכיל הנעה לפעולה ברורה ומשכנעת. לא משנה אם מדובר בעמוד הבית, בעמוד נחיתה או בעמוד מוצר – אתם רוצים לומר למשתמשים שלכם מה הצעד הבא שאתם רוצים שייקחו.

ייתכן וזה נשמע ברור מאליו, אך הסטטיסטיקות מראות כי קרוב ל 70% מאתרי העסקים הקטנים אינם משתמשים בהנעות לפעולה בכדי לכוון את הגולשים. זו אגב הסיבה שבמרבית אתרים אלו קיימים אחוזי נטישה מאד גבוהים.

בכדי להקטין את שיעור הנטישה באתר ובעיקר בכדי להגדיל המרות, על העמוד להכיל הנעה לפעולה מאד ברורה, כזו שקל למצוא ב 3 שניות לכל היותר מהרגע בו המשתמש נחת בעמוד.

הנה מספר טיפים על כפתורי הנעה לפעולה:

  • וודאו כי בכל עמוד באתר, ללא קשר לסוגו, יהיה כפתור הנעה לפעולה.
  • בחרו צבע בולט.
  • שלבו לפחות שני כפתורי הנעה לפעולה בכל עמוד תוך מחשבה על מיקום נכון.
  • בעמוד בו יותר מכפתור הנעה לפעולה אחד, אל תערבבו מסרים שונים. שמרו על מסר אחיד ולא מבלבל.
הנעה לפעולה משכנעת ומרתקת (CTA)

5. צרו תוכן רלוונטי והתמקדו בכוונת המשתמש

אם אתם מטרגטים את הקהל הנכון אך עדיין רבים מהגולשים נוטשים את האתר שלכם, ייתכן והבעיה היא רלוונטיות התוכן, או נכון יותר חוסר הרלוונטיות של התוכן.

על העמודים והתוכן להיות סופר רלוונטים לשאילתות (או לפרסומות) שהובילו את המשתמשים לאתר שלכם מלכחתחילה. אם התוכן אינו רלוונטי למשתמש הוא ינטוש את העמוד באופן כמעט וודאי.

אם המשתמש מצפה לקרוא מתכון לעוגת גבינה למשל אך מגיע לעמוד שמתאר מתכון לגבינה מותכת, זה נחשב לרלוונטיות נמוכה. למרות ששני המתכונים מדברים על גבינה וקשורים במובן מסויים, אפשר לומר שנכשלתם ולא עמדתם בציפיות המשתמש, ולכן הוא ינטוש את העמוד.

גורם נוסף לשיעור נטישה גבוה הוא כשלון בהבנת כוונת המשתמש (user intent). אנשים מחפשים סוגים שונים של תוכן בהתאם למיקומם במסע צריכת התוכן. ישנם ארבעה סוגים ברורים של כוונת משתמש:

  • מידע – חיפוש אחר מידע ספציפי. למשל, טרנדים בעיצוב הבית
  • ניווט – חיפוש אחר מותג מסוים או דף ספציפי באתר. לדוגמה, "שופרסל שעות פתיחה"
  • מסחרי – חיפוש מוצרים או שירותים במטרה לרכוש אותם בעתיד הקרוב. לדוגמה, חוות דעת בנושא מסויים או השוואת מחירים
  • רכישה – חיפוש אחר מוצרים או שירותים לרכישה בזה הרגע. לדוגמה "נעלי נייק אונליין"

בכדי להקטין את שיעור הנטישה עליכם לוודא שאתם מטרגטים את כוונת המשתמש ומספקים עבורו את התוכן הרלוונטי.

דוגמה לסיטואציה בה התאמה בין הביטוי שחיפש הגולש לכוונתו

למשל, אם ברשותינו דף נחיתה המכיל כוונה "אינפורמטיבית" המסביר "מהו ליסינג" ואנו מנסים לקדם את הביטוי "קניית רכב מליסינג" שהוא בעל כוונת "רכישה", במקרה זה סביר להניח כי הגולש המחפש לרכוש רכב בשיטת ליסינג לא יקבל את המענה הנדרש וינטוש את העמוד.

6. בצעו אופטימיזציה למבנה הקישורים הפנימיים

מבנה נכון של קישורים פנימיים

מבנה הקישורים הפנימיים בסאבי בלוג

מעבר לאיכות התוכן וההתאמה לכוונת הגולש, לא קיימות דרכים טובות ופשוטות יותר להקטנת שיעור הנטישה מאשר שימוש בקישורים פנימיים. קישורים פנימיים מספקים מבנה לאתר שלכם ומאפשרים דרך קלה לחיבור בין חלקי תוכן רלוונטים באתר שלכם, מכאן שעליכם להשתמש תכופות בקישורים פנימיים.

הרבה יותר קל לדאוג שגולשים יבדקו עמודים נוספים באתר כשאתם מוסיפים קישורים פנימיים במקומות רלוונטים בתוכן שלכם. משתמשים במקרה זה אינם צריכים לבצע חיפוש מיוחד למידע נוסף, הכל נמצא עבורם במרחק של קליק.

לא רק שקישורים פנימייים עוזרים להקטין את שיעור הנטישה באתר, הם גם עוזרים לבוטים של גוגל לסרוק ולגלות את עמודי האתר שלכם (בין היתר).

עוד מידע על קישורים פנימיים ומשמעותם בקידום אתרים תמצאו בקישור המצורף.

7. וודאו שקישורים חיצוניים נפתחים בלשונית חדשה

אם אנו כבר עוסקים בנושא קישורים, דרך נוספת להקטין את שיעור הנטישה הוא לדאוג כי קישורים חיצוניים ייפתחו בטאב/לשונית חדשה. קישור לעמודים חיצוניים מחוץ לאתר שלכם היא פעולה שכיחה וחשובה. עם זאת, עבור חווית משתמש אופטימלית תרצו שקישורים אלו ייפתחו בלשונית חדשה.

חשבו על זה כך: אם משתמש לוחץ על קישור המוביל מחוץ לאתר שלכם, ולאחר מכן מנווט באתר החדש, נאמר מבצע 4 קליקים נוספים באותו אתר – הוא למעשה נמצא כבר ארבעה צעדים רחוק מהאתר שלכם. אם בשלב זה הוא מחליט לחזור לאתר שלכם, יהיה עליו ללחוץ 4 פעמים על כפתור ה "back"בדפדפן.

8. הוסיפו אלמנט של פוסטים רלוונטים (Related Posts)

הצגת מאמרים רלוונטים (בלעז Related Posts) יכולה לשפר את מעורבות המשתמש עם תוכן האתר, יכולה לשמור על הגולשים זמן רב יותר באתר שלכם, ואף תעזור לקידום האתר.

הצגת מאמרים רלוונטים תורמת לחווית המשתמש ובסופו של דבר זהו עוד צעד בכדי להשיג אחוז המרות גבוה יותר ואלמנט מאמרים נוספים מוביל בסופו של דבר לשיעור נטישה נמוך יותר.

הנה סקשיין המסביר על יתרונות השימוש במאמרים רלוונטים, זהו חלק מפוסט רחב יותר המסביר כיצד להוסיף אלמנט זה באתר וורדפרס (ללא תוסף).

9. בצעו אופטימיזציה למובייל ומכשירים ניידים

התנועה לאתר שלכם ממכשירים ניידים היא מאד חשובה. למעשה, מעל ל 55% מכל התנועה באינטרנט מגיעה בימינו ממכשירי מובייל, ואותו אחוז לא מפסיק לגדול.

אם אתם מגלים בגוגל אנליטיקס כי קיים אחוז נטישה גבוה במיוחד ממכשירים ניידים, זה כנראה סימן שהאתר שלכם אינו ידידותי לאותם מכשירים. באפשרותכם לבדוק אם האתר מתאים לניידים באמצעות כלי שגוגל מספקת הנקרא Google’s Mobile-Friendly Test.

10. שפרו את זמן הטעינה של עמודי האתר

שפרו את זמן הטעינה של עמודי האתר

תוצאות PageSpeed Insights של עמוד הבית באתר זה

מהירות הטעינה של עמודי האתר בימים אלו חשובה יותר מתמיד, משתמשים מצפים שהעמוד אותו הם ביקשו ייטען בשתי שניות לכל היותר. אם אין זה המצב, ייתכן והמשתמש ינטוש את האתר ויעבור למתחרה.

ככל שהמשתמשים ייאלצו להמתין בכדי שהעמוד ייטען, הסיכוי שינטשו את העמוד גדל. אתרים איטיים הם אף בסכנה של איבוד המרות בדיוק מאותה סיבה.

מעבר לכך, גוגל דוחפת מטה בתוצאות בחיפוש אתרים עם ביצועים נמוכים וזאת מכיוון וזמן הטעינה הוא קריטי לחווית משתמש טובה. לכן אספקט המהירות הוא חשוב וגוגל מתייחסת לזה כסיגנל נוסף בדירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש.

אופטימיזציה למהירות וזמן טעינה הינו נושא רחב ומורכב ולא נדבר עליו בפוסט זה. מוקדש עבורו קטגוריה שלמה בסאבי בלוג ואתם מוזמנים לשוטט בה ולגלות מידע רב על נושא שיפור מהירות הטעינה בכלל, ובפרט על אופטימיזציה של אותם Core Web Vitals אליהן גוגל מתייחסת.

עד כאן.

נטלי ביטון
נטלי ביטון

בעלת סטודיו לקידום אתרים אורגני. אוהבת את הקשר בין קידום אתרים לצמיחה של עסקים.

2תגובות...
  • רויטל 20 בספטמבר 2021, 12:18

    איך יוצרים קישור עם לשונית חדשה?

  • נטלי ביטון 20 בספטמבר 2021, 13:02

    היי רויטל, כאשר את מסמנת קישור במערכת וורדפרס ובדרך כלל בעוד מערכות נוספות, יש אפשרות להגדיר פתיחה בטאב דף. בוורדפרס יש ללחוץ על גלגל השיניים ובחלונית שנפתחת מתחת למלל הקישור יש לסמן "פתיחת קישור בטאב חדש"
    במידה ואין אפשרות (במערכת אחרת נניח, אבל לא סביר) אפשר להוסיף לקוד של הקישור פקודה "target="_blank" ראי דוגמא:

    WordPress Homepage

    זאת תוכלי לעשות אחרי הוספת הקישור, עברי למצב "עורך טקסט" ותוסיפי אחרי הכתובת

השאירו תגובה

 

פעימות
Up!
לבלוג