Search

מספר מילים על שיעור נטישה/עזיבה (Bounce Rate) בגוגל אנליטיקס

במשפט, המונח Bounce (עזיבה) מתאר סשיין של עמוד אחד באתר שלכם. Bounce בגוגל אנליטיקס מחושב ספציפית כסשיין של משתמש שמייצר בקשה יחידה בלבד מהשרת של אנליטיקס. למשל כאשר משתמש נכמס לעמוד מסויים ויוצא ממנו בלי לייצר אף בקשה נוספת מאנליטיקס במהלך הסשיין המדובר.

באופן כללי, Bounce Rate (אחוז נטישה/עזיבה) נועד לתאר רמת המעורבות של המשתמש עם עמודי האתר שלכם. הביטוי "Bounce Rate״ הוא המדד באחוזים לכל הסשיינים באתר בהם המשתמשים צפו בעמוד אחד בלבד ובאותו סשיין התבצעה קריאה יחידה לשרת של אנליטיקס.

משך סשיינים אלו, כלומר של קריאה אחת הוא 0 שניות מכיוון ואין קריאה עוקבת (נוספת) לאחר הקריאה הראשונה לשרת של אנליטיקס, כזו שתאפשר לחשב את אורך הסשיין המדובר.

למדד זה מתייחסים במספר שמות: ניתן לקרוא לזה שיעור עזיבה או לחילופין שיעור נטישה. באנגלית המונח נקרא Bounce Rate.

Bounce Rate Data in Google Analytics

רגע רגע רגע! לפני שנמשיך…

שימו לב –  הדרך שהצגתי כרגע בה מדד ה Bounce Rate מחושב לא מדוייקת כל כך, וזאת מכיוון ובגוגל אנליטיקס 4 אחוז הנטישה נמדד באופן שונה מאשר ב Universal Analytics מהדור הישן. בגוגל אנליטיקס 4 לא קיים Bounce Rate אלא נתון בשם Engagement Rate.

בכדי להבין טוב יותר נתון זה באנליטיקס 4 תנו מבט בסעיף ב׳ בהמשך הפוסט, הסעיף נקרא איך לבדוק את שיעור הנטישה בגוגל אנליטיקס 4 החדש (GA4). ועכשיו, נמשיך!

האם שיעור נטישה גבוה שלילי בהכרח?

זה תלוי.

אם הצלחת האתר הספציפי שלכם תלויה במשתמשים הצופים ביותר מעמוד אחד, אז התשובה היא כן, שיעור עזיבה גבוה הוא שלילי במקרה זה. למשל, אם עמוד הבית באתר שלכם הוא רק הפורטל לשאר עמודי האתר (למשל עמודי המוצר או עמוד המאמרים), ואחוז גבוה של המשתמשים צופים אל ורק בעמוד הבית, אז תקבלו שיעור עזיבה גבוה וזהו מצב שיש לתקן.

מצד שני, אם ברשותכם אתר בעל עמודים יחידים כמו בלוג, או כל אתר אחר בו סשיינים של עמוד יחיד הם דבר צפוי, אז שיעור עזיבה/נטישה גבוה במקרה זה יכול להיות לגמרי תקין.

הנה פוסט שנכתב בסאבי בלוג המתאר 10 דרכים להקטנת שיעור הנטישה והגדלת אחוז ההמרות באתר.

אם שיעור העזיבה הכללי הוא גבוה, עליכם לחקור קצת יותר לעומק ולראות האם הוא גבוה באופן אחיד או שמא הוא תוצאה של מספר עמודים אינדיבידואלים כלשהם, או של מקור או אמצעי הגעה ספציפי בלבד.

לדוגמה, אם הבעיה קיימת במספר עמודים בלבד, עליכם לבדוק אם קיימת קורלציה בין התוכן לבין מאמצי השיווק שאתם משקיעים המובילים את המשתמשים לאותם עמודים בעייתיים, והאם עמודים אלו מציעים למשתמש דרכים ברורות ונגישות לשלבים הבאים אליהם תרצו שהמשתמש יעבור.

אם לערוץ ספציפי כלשהו קיים שיעור עזיבה גבוה, עליכם לבדוק את מאמצי השיווק שלכם לערוץ זה.

לעומת זאת, אם קיימת בעיה רחבה יותר, ייתכן ותרצו לתת מבט על ההטמעה של קוד מעקב הנכס ותוודאו שהוא נטען בכל העמודים ונטען כראוי. תרצו אף לשקול מחדש את העיצוב הכללי של האתר שלכם, את השפה, את הצבעים, את הגרפיקה, את הקריאות לפעולה, ואף את הנראות של אלמנטים חשובים בעמוד.

אם האתר שלכם הוא אתר של עמוד אחד (single-page site), תרצו כנראה ללמוד קצת על non-interaction events (אירועים שאינם אינטראקציה) וכיצד להטמיע אלו בכדי ״לתפוס״ טוב יותר את מעורבות המשתמש באתר, ולזהות סשיינים של עמוד יחיד שאינם נחשבים כנטישה.

כיצד ניתן לראות את אחוז הנטישה בגוגל אנליטיקס?

גם במקרה זה, יש להבדיל בין גוגל אנליטיקס מהדור הישן (UA) לגוגל אנליטיקס מהדור החדש (Google Analytics 4). הנה טבלה (בדסקטופ בלבד) המציגה את ההבדלים בין השניים, כשלאחריה תמצאו הסבר על כיצד לבדוק את אחוז הנטישה בשתי הפלטפורמות…

מדד UA GA4

שיעור העזיבה

אחוז הסשנים בדף יחיד באתר, שבהם לא בוצעו אינטראקציות בדף. לביקור בדף בודד ועזיבת האתר ממנו יש משך סשן של 0 שניות. לדוגמה, אם משתמש מבקר באתר ומעיין בתוכן בדף הבית למשך כמה דקות, אבל עוזב בלי ללחוץ על קישורים כלשהם או להפעיל אירועים שמתועדים בתור אירועי אינטראקציה, הסשן ייספר בתור עזיבה מהדף הראשון.

אחוז הסשנים שלא היו סשנים עם התעניינות. לדוגמה, אם משתמש נכנס לאתר שלכם, מעיין בתוכן בדף הבית למשך פחות מ-10 שניות ולאחר מכן עוזב בלי להפעיל אירועים או להיכנס לדפים או למסכים אחרים, הסשן ייספר בתור עזיבה מהדף הראשון.

סשן התעניינות הוא סשן שנמשך לפחות 10 שניות, ויש בו לפחות אירוע המרה אחד או לפחות 2 צפיות בדף או במסך. אם למשתמש אין סשן התעניינות (כלומר הוא לא עומד באף אחד מהקריטריונים של סשן התעניינות), מערכת Google Analytics סופרת את הסשן כעזיבה מהדף הראשון.

א. איך לבדוק את שיעור העזיבה/נטישה ב Universal Analytics

עליכם לבדוק את ה Bounce Rate בפרספקטיבת שונות. לדוגמה:

  • דו״ח קהל > סקירה כללית (Audience Overview Report) מספק את שיעור העזיבה הכללי באתר שלכם.
  • דו״ח צירוף המשתמשים > כלל התנועה > ערוצים (Channels Report) מספק את שיעור העזיבה עבור כל אחד מהערוצים (אורגני, רשתות חברתיות וכדומה…).
  • דו״ח צירוף המשתמשים > כלל התנועה > מקור / אמצעי הגעה לאתר (Source/Medium Report) מספק את שיעור העזיבה עבור הזוגות מקור / אמצעי הגעה.
  • דו״ח התנהגות > תוכן האתר > כל הדפים (All Pages Report) מספק את שיעור העזיבה, כלומר את אותו Bounce Rate עבור עמודים אינדיבידואלים.

ב. איך לבדוק את שיעור הנטישה בגוגל אנליטיקס 4 החדש (GA4)?

בגוגל אנליטיקס 4 כלל לא קיים Bounce Rate. אנליטיקס 4 מספקת דרך קצת שונה למדוד את מעורבות המשתמש עם העמוד וזו נקראית Engagement Rate.

לעומת UA – ב GA4 סשיין הנחשב כ Engagement הוא סשיין בו מתרחשים אחד מהדברים הבאים:

  • המשתמש שהה עשר שניות או יותר באתר.
  • המשתמש צפה בשני עמודים או יותר באתר.
  • נשלח אירוע המרה בסשיין המדובר. (עוד על אירוע המרה תמצאו בפוסט הבא).

ניתן לומר ש Engagement Rate הוא מדד הפוך ל Bounce Rate.

בעקרון, אם אתם מעוניינים לדעת את ה Bounce Rate ב GA4, אתם יכולים לקחת את אותו Engagment Rate ולהחסיר אחוז זה מ 100%. לדוגמה, אם ה Engagment Rate הוא 85%, אז ה Bounce Rate שלכם הוא 85% – 100%, כלומר 15%.

כך או כך, בכדי לראות את נתון ה Engagement Rate בממשק של GA4, גשו תחת Reports ללשונית Acquisition > User Acquisition ול Acquisition > Traffic Acquisition.

Engagement Rate - אנליטיקס 4

עד כאן.

רועי יוסף
רועי יוסף

מפתח אתרים ותבניות וורדפרס יעודייות על בסיס עיצוב. אוהב טיפוגרפיה, צבעים ומה שבינהם ומכוון לספק אתרים רספונסיבים עם ביצועים גבוהים, מותאמים למנועי חיפוש ובעלי קוד ולידי, סמנטי ונקי.

0 תגובות...

תגובה חדשה

Up!
לבלוג