מספר מילים על שיעור עזיבה (Bounce Rate) בגוגל אנליטיקס

במשפט, המונח Bounce (עזיבה) מתאר סשיין של עמוד אחד באתר שלכם. Bounce בגוגל אנליטיקס מחושב ספציפית כסשיין של משתמש שמייצר בקשה יחידה בלבד מהשרת של אנליטיקס. למשל כאשר משתמש נכמס לעמוד מסויים ויוצא ממנו בלי לייצר אף בקשה נוספת מאנליטיקס במהלך הסשיין המדובר.

הביטוי "Bounce Rate״ (כלומר שיעור עזיבה/נטישה) הוא המדד באחוזים לכל הסשיינים באתר בהם המשתמשים צפו בעמוד אחד בלבד ובאותו סשיין התבצעה קריאה יחידה לשרת של אנליטיקס.

משך סשיינים אלו, כלומר של קריאה אחת הוא 0 שניות מכיוון ואין קריאה עוקבת (נוספת) לאחר הקריאה הראשונה לשרת של אנליטיקס, כזו שתאפשר לחשב את אורך הסשיין המדובר.

גרף שיעור העזיבה/נטישה בגוגל אנליטיקס

למדד מספר שמות: זה ניתן לקרוא כשיעור עזיבה או לחילופין שיעור נטישה. באנגלית המונח נקרא Bounce Rate.

האם שיעור עזיבה גבוה שלילי בהכרח?

זה תלוי.

אם הצלחת האתר הספציפי שלכם תלויה במשתמשים הצופים ביותר מעמוד אחד, אז התשובה היא כן, שיעור עזיבה גבוה הוא שלילי במקרה זה. למשל, אם עמוד הבית באתר שלכם הוא רק הפורטל לשאר עמודי האתר (למשל עמודי המוצר או עמוד המאמרים), ואחוז גבוה של המשתמשים צופים אל ורק בעמוד הבית, אז תקבלו שיעור עזיבה גבוה וזהו מצב שיש לתקן.

מצד שני, אם ברשותכם אתר בעל עמודים יחידים כמו בלוג, או כל אתר אחר בו סשיינים של עמוד יחיד הם דבר צפוי, אז שיעור עזיבה/נטישה גבוה במקרה זה יכול להיות לגמרי תקין.

איך להקטין את שיעור העזיבה (Reduce Bounce Rate)?

עליכם לבדוק את ה Bounce Rate בפרספקטיבת שונות. לדוגמה:

  • דו״ח קהל > סקירה כללית (Audience Overview Report) מספק את שיעור העזיבה הכללי באתר שלכם.
  • דו״ח צירוף המשתמשים > כלל התנועה > ערוצים (Channels Report) מספק את שיעור העזיבה עבור כל אחד מהערוצים (אורגני, רשתות חברתיות וכדומה…).
  • דו״ח צירוף המשתמשים > כלל התנועה > מקור / אמצעי הגעה לאתר (Source/Medium Report) מספק את שיעור העזיבה עבור הזוגות מקור / אמצעי הגעה.
  • דו״ח התנהגות > תוכן האתר > כל הדפים (All Pages Report) מספק את שיעור העזיבה, כלומר את אותו Bounce Rate עבור עמודים אינדיבידואלים.

אם שיעור העזיבה הכללי הוא גבוה, עליכם לחקור קצת יותר לעומק ולראות האם הוא גבוה באופן אחיד או שמא הוא תוצאה של מספר עמודים אינדיבידואלים כלשהם, או של מקור או אמצעי הגעה ספציפי בלבד.

לדוגמה, אם הבעיה קיימת במספר עמודים בלבד, עליכם לבדוק אם קיימת קורלציה בין התוכן לבין מאמצי השיווק שאתם משקיעים המובילים את המשתמשים לאותם עמודים בעייתיים, והאם עמודים אלו מציעים למשתמש דרכים ברורות ונגישות לשלבים הבאים אליהם תרצו שהמשתמש יעבור.

אם לערוץ ספציפי כלשהו קיים שיעור עזיבה גבוה, עליכם לבדוק את מאמצי השיווק שלכם לערוץ זה.

לעומת זאת, אם קיימת בעיה רחבה יותר, ייתכן ותרצו לתת מבט על ההטמעה של קוד מעקב הנכס ותוודאו שהוא נטען בכל העמודים ונטען כראוי. תרצו אף לשקול מחדש את העיצוב הכללי של האתר שלכם, את השפה, את הצבעים, את הגרפיקה, את הקריאות לפעולה, ואף את הנראות של אלמנטים חשובים בעמוד.

אם האתר שלכם הוא אתר של עמוד אחד (single-page site), תרצו כנראה ללמוד קצת על non-interaction events (אירועים שאינם אינטראקציה) וכיצד להטמיע אלו בכדי ״לתפוס״ טוב יותר את מעורבות המשתמש באתר, ולזהות סשיינים של עמוד יחיד שאינם נחשבים כנטישה.

רועי יוסף
רועי יוסף

שמי רועי יוסף, מפתח אתרי וורדפרס בעל תשע שנות ניסיון. אני מפתח מנוסה המייצר תבניות יעודייות ותפורות ללקוח על בסיס עיצוב. אוהב טיפוגרפיה, צבעים וכל מה שבינהם ומכוון לספק אתרים רספונסיבים עם ביצועים גבוהים, בעלי קוד ולידי, סמנטי ונקי.

השאירו תגובה

 

Up!
לבלוג