חיפוש ]

9 סוגי סכמות מומלצות לאתרי תוכן וחנויות איקומרס

גוגל ומנועי חיפוש אחרים עובדים קשה בכדי להבין את התוכן של עמוד אינטרנטי. ניתן לעזור לאלו להבין טוב יותר את תוכן העמוד באמצעות הוספת מידע מפורש המתאר את משמעות העמוד, ומידע זה נקרא סכמה או ״נתונים מובנים״.

אותן סכמות הן בעצם קטעי קוד העוזרים למנועי חיפוש להבין טוב יותר את סוגי התוכן השונים. ולמרות שמנועי החיפוש יודעים במרבית המקרים להבדיל בין התכנים שונים, אותן סכמות עוזרות להם לפענח במדויק מול איזה תוכן הם ניצבים, ואף לספק מידע נוסף שהם אינם יכולים להבין בעצמם.

רוב הסכמות פועלות מאחורי הקלעים, אך חלקן מאפשרות להציג מידע מסויים בתוצאות החיפוש עצמן, כשמידע זה נקרא Rich Snippets. כפי שאתם יודעים, תוצאת חיפוש ״רגילה״ בדרך כלל תכיל כותרת, תיאור קצר ואת כתובת העמוד. תוצאת Rich Snippets לעומתה יכולה להכיל בנוסף ביקורות, דירוגים, מתכונים וכדומה בהתאם לסוג התוכן הרלוונטי.

שימוש נכון בסכמה מסייע למנועי החיפוש לפרש את התוכן, מאפשר להבליט עמודים ומידע רלוונטי וחשוב בתוצאות החיפוש, וכתוצאה מכך משפר את חווית המשתמש, מקצר את תהליך קבלת המידע על אותו חיפוש, ואף משפר את ה-CTR האורגני במנועי החיפוש.

אז במדריך זה נסקור בעיקר את סוגי הסכמות המומלצות/קיימות עבור אתרי תוכן, חנויות ואתרי איקומרס. אך לפני שנתחיל, תנו מבט בדוגמה הבאה המציגה תוצאות חיפוש של עמודים העושים שימוש בסכמה. ניתן לראות כי מעבר לתוכן הסטנדרטי (כותרת, תיאור וכדומה) מופיעים בתוצאות החיפוש גם דירוג ומספר ההצבעות עבור הסרט שחיפשנו:

סכמה - דירוג ומספר הצבעות לסרט

סכמה – דירוג ומספר הצבעות לסרט

לחצו על הקישור המצורף לפוסט נוסף בנושא המסביר מה זה סכמה ונתונים מובנים וכיצד להוסיף אלו לאתרי וורדפרס.

סכמות מומלצות לאתרי איקומרס ועסקים

ניגש ישר לעניין, הנה סוגי הסכמות העיקריות והמומלצות לשימוש עבור חנויות, אתרי איקומרס ועסקים:

סכמת Local Business

סכמת Local Business

סכמת Local Business

רלוונטית רק עבור חנויות פיזיות, אולמות תצוגה, או שירות פיזי כזה או אחר. סכמה זו נועדה בכדי לסמן את מיקום החנות, ובאמצעותה אף ניתן לספק לגוגל מידע כמו שעות פעילות העסק, כתובת, מספר הטלפון, קישור לחשבונות ברשתות החברתיות וכדומה.

סכמה זו מאפשרת לספק לגוגל מידע נוסף אודות העסק ו״לחבר״ בין האתר המקוון לכתובת העסק הפיזית.

ניהול המידע המוצג יעשה על פי רוב באמצעות חשבון Google My Business, אך בכדי להגדיל את הסיכויים לתוצאות הרצויות יש להטמיע באופן מפורש את הנתונים באתר העסק שלכם. אם יש לכם סניף בודד הוסיפו את הסכמה לדף הבית, לדף המידע ואף לדף פרטי יצירת הקשר. לחילופין, אם יש לכם סניפים רבים – הוסיפו סימון עסק מקומי ייחודי עבור כל סניף בדפים הספציפיים בהתאם למיקום שלו.

דוגמא לקוד סכמת Local Business:

<script type="application/ld+json">
    {
        "@context": "https://schema.org",
        "@type": "Restaurant",
        "address": {
            "@type": "PostalAddress",
            "addressLocality": "מרכז תל אביב",
            "addressRegion": "תל אביב",
            "postalCode": "6701101",
            "streetAddress": "בוגרשוב 25"
        },
        "aggregateRating": {
            "@type": "AggregateRating",
            "ratingValue": "4.5",
            "reviewCount": "1435"
        },
        "name": "פלאפל גבאי",
        "openingHours": [
            "sunday-thursday 09:00-22:30",
            "friday 09:00-15:00",
            "saturday closed”
        ],
        "priceRange": "$$",
        "servesCuisine": [
            "אוכל ים תיכוני",
            "פלאפל"
        ],
        "telephone": "+972-3-629-7060",
        "url": "https://falafelgabay.co.il/"
    }
</script>

סכמת Product

סכמת Product מאפשרת לתייג מוצרים מכל סוג, ולהציג בתוצאות החיפוש שמות, מחירים, זמינות במלאי וכדומה. מעבר לעובדה שזו תסייע למנועי חיפוש להבין את המוצר העומד מולם, היא תספק אף לאתר שלכם יתרון על פני מתחרים שאינם משתמשים בסכמה לתיוג המוצרים.

מכיוון וגוגל אינה מאפשרת לתייג קטגוריות אלא רק מוצרים נקודתיים, ניתן להשתמש גם בסוג כללי יותר של סכמה הנקראת Item List.

עבור עסקים המוכרים מוצרים או שירותים פיזיים, יישום נכון של סכמת Product עשוי להשפיע דרמטית על תוצאות החיפוש – שהרי המידע המיידי עבור הלקוחות גדל באופן משמעותי, מכיוון והלקוחות ייראו מיידית את הדירוג הממוצע של המוצר, את המחיר שלו, את הזמינות במלאי ומידע נוסף על אותו מוצר.

יש לציין שאת סכמה זו יש ליישם רק על דפי מוצר בודדים או על דפים המציגים את אותו מוצר ממספר ספקים שונים. תהליך זה הינו ידני עבור כל מוצר ולכן לוקח זמן רב, אך אל תתרגשו ותילחצו מעובדה זו והמשיכו בהוספת המוצרים בצורה מסודרת.

סכמת מוצר (Product)

סכמת מוצר (Product)

היתרון של סכמה זו טמון בהצגת המידע המקדים כבר בתוצאות החיפוש, דבר המסייע ללקוח לקבל החלטה מהירה, מושכלת ונבונה יותר לגבי התוצאה המופיעה לפניו. באופן זה ניתן להגדיל את סיכוי הלחיצה על תוצאות החיפוש של האתר שלכם לעומת המתחרים.

דוגמא לקוד סכמת Product:

<script type="application/ld+json">
    {
        "@context": "http://schema.org",
        "@type": "Product",
        "aggregateRating": {
            "@type": "AggregateRating",
            "bestRating": "5",
            "ratingCount": "1,580",
            "ratingValue": "4.6"
        },
        "image": "gopro.jpg",
        "name": "GoPro Hero 9 Screen Protector",
        "offers": {
            "@type": "AggregateOffer",
            "highPrice": "$9.98",
            "lowPrice": "$7",
            "offerCount": "3",
            "offers": [
                {
                    "@type": "Offer",
                    "url": "https://www.amazon.com/Screen-Protector-Tempered-Display-Action/dp/B08JLS7NGT"
                },
                {
                    "@type": "Offer",
                    "url": "https://www.amazon.com/Screen-protector-transparent-tempered-accessories/dp/B09DG2B3K4"
                }
            ]
        }
    }
</script>

סכמת Aggregate Rating

סכמת הדירוג המצטבר (בתרגום חופשי) רלוונטית אם אתם מעוניינים בדירוגים וביקורות עבור המוצרים והשירותים שלכם. מדובר בסימון נתונים מובנה אשר מוביל לכוכבי הזהב המוכרים המופיעים לצד תוצאות החיפוש עבור דפי אינטרנט או מוצרים.

חשוב להקפיד ולדאוג שהוספת סימון הדירוגים יתבצע אך ורק בדפים עליהם נכתבו הביקורות, שהרי לא ראוי להציג ביקורת כלשהי על מוצר או שירות בדף ה״צור קשר״ של האתר (למשל). נציין כי זוהי טעות  נפוצה יחסית שעלולה בקלות לגרום לכך שהדירוגים והביקורות יראו כספאם.

אם העסק שלכם מבוסס על מתן שירות ספציפי, כמו אימוני כושר\עיצוב פנים\עיצוב גרפי וכדומה, טבעי ונכון יהיה לכלול את הדירוג המצטבר בתוך סכימת הארגון או העסק המקומי.

לעומת זאת, אם העסק שלכם מציג מוצרים רבים למכירה – כל מוצר לכשעצמו עשוי לקבל ביקורת. ולכן, במקרה זה יש לכלול את סימון הדירוג המצטבר בתוך סימון המוצר עצמו.

Aggregate Rating Schema

Aggregate Rating Schema

דוגמא לקוד סכמת Aggregate Rating:

<script type="application/ld+json">
    {
        "@context": "https://schema.org",
        "@type": "Product",
        "name": "Apple iPhone 13 Max Pro 128GB",
        "@id": "https://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=1124640",
        "aggregateRating": {
            "@type": "AggregateRating",
            "ratingValue": "5",
            "bestRating": "5",
            "worstRating": "5",
            "ratingCount": "4",
            "url": "https://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=1124640"
        }
    }
</script>

סכמת Review

סכמת Review דומה ל Aggregate Rating בהרבה מובנים, אך זו לעומת זאת תציג ביקורת בודדת אחת בלבד במקום שקלול כל הביקורות שהתקבלו יחד. ניתן להשתמש בשתי הסכמות הנ"ל בנפרד, אך האידיאל הוא להטמיע את סכמת ה-Review בתוך סכמת ה-Aggregate Rating, וזאת בכדי להמחיש את הקשר בין הדירוג הכולל לבין הביקורות הנפרדות.

בניגוד לעבר, וכחלק מהאופטימיזציה התמידית של גוגל, ביקורות נפרדות כבר אינן מופיעות לעיתים קרובות בתוצאות החיפוש. כעת מנועי החיפוש מתמקדים במתן ידע מקיף ומפורט, והביקורות הנפרדות מציגות בדיוק את ההפך.

דוגמא לקוד סכמת Review:

<script type="application/ld+json">
    {
        "@context": "https://schema.org/",
        "@type": "Review",
        "itemReviewed": {
            "@type": "LocalBusiness",
            "name": "Ollivanders Wand Shop",
            "@id": "http://www.ollivanders-wands.wiz/#diagonalley",
            "url": "http://www.ollivanders-wands.wiz",
            "image": "http://www.ollivanders-wands.wiz/storefront.jpg",
            "address" :{
                "@type": "PostalAddress",
                "streetAddress": "Diagon Alley South Side",
                "addressLocality": "London",
                "addressRegion": "City of London",
                "postalCode": "N1 8DA",
                "addressCountry": "GB"
            }
        },
        "reviewRating": {
            "@type": "Rating",
            "ratingValue": "5"
            "bestRating": "5",
            "worstRating": "1",
        },
        "name": "Extremely helpful",
        "author": {
            "@type": "Person",
            "name": "Harry Potter"
        },
        "reviewBody": "Mr Ollivander was so helpful, he happily went through what seemed like hundreds of wands before finding the perfect one for me!",
    }
    }
</script>

סכמת Event

סכמת Event קיימת כבר זמן מה, אך באופן מפתיע אינה מנוצלת כראוי על ידי רוב העסקים. סכמת Event המוטמעת בצורה טובה תציג בתוצאות החיפוש מידע בעל ערך המתבסס על שני פרמטרים עיקריים: זמן וסוג פעילות. כאמור, תצוגה של מיקום, תאריך, שעה ותיאור האירוע עשויה להגדיל באופן משמעותי את הקלקות לדף העסק.

לחלופין ניתן לחפש מלכתחילה בגוגל maps וכן בשירותים דומים.

פוטנציאל השימוש בסכמה זו הוא עצום: החל מקידום פסטיבלים, מוזיקאים ותחרויות ספורט שונות ועד הרצאות, מפגשים חברתיים ואירועי פתיחה של מקומות חדשים הזקוקים לבוסט ראשוני לעסק. יש לציין כי אם קיימת אופציה של רכישת כרטיס לאירוע הרלוונטי – מומלץ לכלול קישור לדף המכירה בתוך הסכמה.

דוגמא לקוד סכמת Event:

<script type="application/ld+json">
    {
        "@context": "https://schema.org",
        "@type": "Event",
        "name": "Justin Bieber Concert",
        "startDate": "2022-10-13T19:30",
        "endDate": "2022-10-13T23:59",
        "location": {
            "@type": "Place",
            "name": "Hayarkon Park",
            "address": {
                "@type": "PostalAddress",
                "streetAddress": "Rokach Blvd",
                "addressLocality": "Tel Aviv",
                "postalCode": "6345313",
                "addressRegion": "TLV",
                "addressCountry": "Israel"
            }
        },
        "image": [
            "https://pbs.twimg.com/media/E0ui4-pWUAcid2t?format=jpg&name=small",
            "https://www.scotiabankarena.com/assets/img/JUSTINBIEBER_880x500-9d5e26c73a.jpg",
        ],
        "description": "כרטיסים להופעה של ג’סטין ביבר בפארק הירקון בתל אביב 2022!",
        "offers": {
            "@type": "Offer",
            "url": "https://www.eventim.co.il/artist/justin-bieber/",
            "price": "350",
            "priceCurrency": "ILS",
            "availability": "https://schema.org/InStock",
            "validFrom": "2022-10-13T16:00"
        },
        "performer": {
            "@type": "PerformingGroup",
            "name": "Justin Bieber"
        }
    }
</script>

סכמות מומלצות לאתרי תוכן ותדמית

כעת נציג את סוגי הסכמות העיקריות והמומלצות לשימוש עבור אתרי תוכן, בלוגים ואתרי תדמית:

סכמת Q&A

בשנים האחרונות תופעת אתרים המיועדים לשאלות ותשובות בלבד תפסה תאוצה וזו הסיבה העיקרית לצמיחת סכמת ה-Q&A. אתרים אלו מאפשרים לקהל הלקוחות לשאול שאלות, לענות לשאלות  אחרים, כמו גם לדרג את טיב התשובה. הטמעה נכונה של הסכמה תאפשר לכם להציג שאלות ותשובות לצד תוצאות החיפוש כבתמונה הבאה:

סכמת Q&A

סכמת Q&A

חשוב לציין שהסכמה הנ"ל עשויה לכאורה להראות זהה לסכמת השאלות הנפוצות, (FAQ), אך מדובר בסכמות שונות לחלוטין. רבים נוטים לבלבל את השתיים, בלבול העלול לפגוע בחשיפה הפוטנציאלית.

על סכמת ה-FAQ נרחיב בהמשך, אך בכדי למנוע טעויות – אלו המקרים בהם כן תשתמשו בסכמת Q&A:

  • כאשר הדף מעוצב בפורמט של שאלות ותשובות.
  • כאשר קיימות מספר תשובות זמינות לשאלה אחת.
  • כאשר משתמשים יכולים להציע תשובות נוספות לשאלה בודדת.

למשל, מומלץ להשתמש בסכמה זו במקרה בו אתם מאפשרים ללקוחות לשאול שאלות על שירותים או מוצרים באתר שלכם ובמקביל מאפשרים לקוחות אחרים לענות על שאלות אלו. שימו לב כי במקרה זה תרצו לדאוג שהתשובה בעלת הדירוג הגבוה ביותר תוצג לצד תוצאות החיפוש.

דוגמא לקוד סכמת Q&A:

<script type="application/ld+json">
    {
        "@context": "https://schema.org",
        "@type": "QAPage",
        "mainEntity": {
            "@type": "Question",
            "name": "How do you describe roller skating?",
            "text": "How do you describe roller skating?",
            "answerCount": 4,
            "upvoteCount": 15,
            "dateCreated": "2021-04-19",
            "author": {
                "@type": "Person",
                "name": "Ben Friedman"
            },
            "acceptedAnswer": {
                "@type": "Answer",
                "text": "recreational and competitive sport in which the participants use special shoes fitted with small wheels to move about on rinks or paved surfaces",
                "dateCreated": "2020-04-20",
                "upvoteCount": 1337,
                "author": {
                    "@type": "Person",
                    "name": "Ron Cohen"
                }
            },
            "suggestedAnswer": [
                {
                    "@type": "Answer",
                    "text": "recreational and competitive sport in which the participants use special shoes fitted with small wheels to move about on rinks or paved surfaces.",
                    "dateCreated": "2020-04-20T21:11Z",
                    "upvoteCount": 42,
                    "author": {
                        "@type": "Person",
                        "name": "Ron Cohen"
                    }
                },

            ]
        }
    }
</script>

סכמת FAQ

סכמה המיועדת לדפים המספקים סדרה של שאלות סביב נושא מסוים בעמוד בודד. על מנת למקסם את יעילות השימוש בסכמה זו, עליכם להשתמש בזו כאשר:

  • יש לכם דף שאלות נפוצות ייעודי המספק תשובות שנכתבו על ידי האתר.
  • יש לכם דף תמיכת מוצרים המספק שאלות נפוצות ייעודיות לגבי מוצר ספציפי.
  • לרוב המוחלט של האתרים ישנן שאלות נפוצות בתצורה כלשהי – על כן אנו ממליצים להשקיע את הזמן הנדרש ולהוסיף את הסכמה הנ"ל לעסק שלכם.
סכמה - FAQ

סכמה – FAQ

דוגמא לקוד סכמת FAQ:

<script type="application/ld+json">
    {
        "@context": "https://schema.org",
        "@type": "FAQPage",
        "mainEntity": [{
            "@type": "Question",
            "name": "כמה משאלות הג’יני נותן?",
            "acceptedAnswer": {
                "@type": "Answer",
                "text": "רוב הג’ינים נותנים 3 משאלות לכל בן אדם."
            }
        }, {
            "@type": "Question",
            "name": "האם אני יכולה לבקש במשאלה עוד שאלות?",
            "acceptedAnswer": {
                "@type": "Answer",
                "text": "חד משמעית לא! זה חוק מספר אחד בבקשת משאלות מג’יני."
            }
        }, {
            "@type": "Question",
            "name": "מה החוקים בקשר לבקש משאלה שמישהו יתאהב בי?",
            "acceptedAnswer": {
                "@type": "Answer",
                "text": "לצערנו גם זה לא אפשרי. ג’יני לא יכול להשפיע על אהבה של בן אדם"
            }
        }]
    }
</script>

סכמת How To

סכמה המציגה לצד תוצאות החיפוש הנחיות בשלבים עד להשלמת המשימה הרצויה. אם חלק מהתוכן באתר שלכם כולל הוראות שימוש או תיאור צעד אחר צעד כיצד לבצע פעולה מסויימת, זוהי יכולה להיות סכמה מושלמת עבורכם.

סכמת How To

סכמת How To

הייחודיות של סכמה זו טמונה בפוטציאל הפרטים שאפשר להכניס אליה – כלים וחומרים, מחיר, זמן ועוד..

שימו לב שנכון לרגע זה הסכמה רלוונטית לשימוש מהטלפון הנייד בלבד.

דוגמא לקוד סכמת How To:

<script type="application/ld+json">
    {
        "@context": "http://schema.org",
        "@type": "HowTo",
        "name": "How to destroy the One Ring",
        "description": "Learn how to defeat the Dark Lord of Mordor. Destroy the One Ring in three simple steps and save Middle Earth from doom!",
        "image": {
            "@type": "ImageObject",
            "url": "https://middle-earth.com/mount-doom.jpg",
            "height": "406",
            "width": "305"
        },
        "estimatedCost": {
            "@type": "MonetaryAmount",
            "currency": "GBP",
            "value": "0"
        },
        "supply": [
            {
                "@type": "HowToSupply",
                "name": "Hobbits"
            }, {
                "@type": "HowToSupply",
                "name": "The One Ring"
            }, {
                "@type": "HowToSupply",
                "name": "A Fellowship"
            }
        ],
        "tool": [
            {
                "@type": "HowToTool",
                "name": "Magic Swords"
            }, {
                "@type": "HowToTool",
                "name": "Fires of Mount Doom"
            }
        ],
        "step": [
            {
                "@type": "HowToStep",
                "url": "https://middle-earth.com/destroy-ring#step1",
                "name": "Travel to Mount Doom",
                "itemListElement": [{
                    "@type": "HowToDirection",
                    "text": "Leave the Shire undetected, seek help from a series of unlikely companions with the help of the Elves of Rivendell."
                }, {
                    "@type": "HowToDirection",
                    "text": "Then, make an extremely long journey avoiding a series of perils thanks to incredible luck."
                }]
            }, {
                "@type": "HowToStep",
                "name": "Avoid Ringwraiths",
                "url": "https://middle-earth.com/destroy-ring#step2",
                "itemListElement": [{
                    "@type": "HowToTip",
                    "text": "Avoid the nasty Ringwraiths who are trying to kill you and your friends in order to take the One Ring back to their master."
                }, {
                    "@type": "HowToDirection",
                    "text": "Enlist the help of a wretched creature who lives in an underground cave and has a weird obsession with the One Ring."
                }, {
                    "@type": "HowToDirection",
                    "text": "Repeat multiple times."
                }]
            }, {
                "@type": "HowToStep",
                "name": "Throw the One Ring into the fires of the mountain",
                "url": "https://middle-earth.com/destroy-ring#step3",
                "itemListElement": [{
                    "@type": "HowToDirection",
                    "text": "Upon reaching Mount Doom, scale the steep slopes and enter the inner chamber."
                }, {
                    "@type": "HowToDirection",
                    “text": "Carefully walk across the long, thin bridge suspended above a vast pool of deadly lava."
                }, {
                    "@type": "HowToDirection",
                    "text": "Throw the One Ring into the fires to save the world! Try not to turn evil yourself though..."
                }, {
                    "@type": "HowToTip",
                    "text": "You turned evil didn't you? Dammit!"
                }, {
                    "@type": "HowToDirection",
                    "text": "Be saved by a lifelong friend and at the brink of death hope you're saved by magical eagles. Success!"
                }]
            }
        ],
        "totalTime": "P6M"
    }
</script>

סכמת Video

אם באתר העסק שלכם קיים סרטון אותו תרצו להבליט – הטמעת סכמת הוידאו יכולה להוות עבורכם פתרון מעולה. המטרה – הצגת הסרטון עצמו בתוצאות החיפוש של גוגל.

במרבית המקרים גוגל תתעדף סרטוני יוטיוב בעמוד תוצאות החיפוש, אך לעתים המידע הרצוי לא קיים ביוטיוב. זה חלון ההזדמנויות שלכם בכדי לנסות ולקדם את אותו סרטון בתוצאות האורגניות ולעזור לגוגל להבין את אותו מידע הקיים בסרטון.

סכמת וידאו

סכמת וידאו

דוגמא לקוד סכמת Video:

<script type="application/ld+json">
    {
        "@context": "https://schema.org",
        "@type": "VideoObject",
        "name": "Cutest Dog Species",
        "description": "This is a Video about the most cute dogs species",
        "thumbnailUrl": [
            "https://example.com/photos/1x1/photo.jpg",
            "https://example.com/photos/4x3/photo.jpg",
            "https://example.com/photos/16x9/photo.jpg"
        ],
        "uploadDate": "2022-04-17T08:00:00+08:00",
        "duration": "PT2M37S",
        "contentUrl": "https://www.example.com/video/123/file.mp4",
        "embedUrl": "https://www.example.com/embed/123",
        "interactionStatistic": {
            "@type": "InteractionCounter",
            "interactionType": { "@type": "WatchAction" },
            "userInteractionCount": 4856935
        },
        "regionsAllowed": "US,IL"
    }
</script>

כלים מומלצים ליצירת סכמות ונתונים מובנים

בואו ניתן מבט על מספר כלים המאפשרים לייצר סכמות ונתונים מובנים באופן אוטומטי:

התוסף RankMath

Rank Math

RankMath הוא תוסף SEO יחסית חדש ומיועד לאתרי וורדפרס. החברה הוקמה רק בשנת 2018 בהודו, אך צמחה במהירות וכיום RankMath הוא אחד התוספים הפופולריים ביותר לקידום אתרים.

מעבר למגוון השימושים והפונקציונליות שהתוסף מציע,  התוסף RankMath הוא מאד ידידותי למשתמש ומאוד נח לשימוש, כך שגם אלו הפחות בקיאים בעולם ופחות טכניים יכולים מתמצא במהירות. מעבר לכך, אחד היתרונות המשמעותיים של תוסף זה לעומת אחרים הוא כמות האפשרויות הניתנות גם בגרסה החינמית של התוסף, ואלו חלקם:

  • ניתוח מילות מפתח – התוסף מספק נתונים שונים עבור מילת מפתח נתונה ובינהם נפח, מספר הקלקות, CTR ועוד.
  • Rank Tracker – תכונה המאפשרת לראות את דירוג ה-SERP של מילות המפתח שלכם וכן את מספר הקליקים שכל מילת מפתח מביאה לאתר.
  • SEO Audit – פיצ'ר דומה לזה של Ahrefs המספק ציון לאתר שלכם, כולל דו"ח של הדברים שדורשים שיפור.
  • הוספת סכמות – ב-RankMath קיימים מעל 840 (14 בגרסה החינמית) סכמות שונות שניתן להגדיר עבור האתר שלכם, תוך עיצוב ויזואלי, כותרות, וכן אימות קוד על מנת להבטיח שהוא תקין.

Merkle Structured Data Tool

Merkle Structured Data Generator

Merkle Structured Data Generator

אם אתם צריכים לייצר סכמות בסיסיות כמו organization, FAQs וכדומה, אז כלי הנתונים המובנים של Merkle יכול להיות אידיאלי עבורכם. Merkle Structured Data Tool מאפשר לייצר סכמות בהתאם לנתונים שאתם מכניסים אליו. הכלי חינמי, וכ RankMath, גם כלי זה מאוד ידידותי ונח למשתמש.

עם כלי זה תוכלו למצוא ולייצר במהירות סוגים שונים ובסיסיים של נתונים מובנים, כמו פירורי לחם, אירועים, How To, משרות באתר שלכם וכדומה. לאחר מכן תוכלו לבדוק אלו, להעתיק ולהוסיף לאתר שלכם.

הכלי חינמי כאמור וזה בהחלט אחד מיתרונותיו הבולטים על פני המתחרים. עם זאת, אחד החסרונות הבולטים שלו הוא זה שאינו רחב ומקיף דיו – הן באוצר המילים והעדר מילון מונחים, והן בכמות סכמות מצומצמת יחסית למתחרים.

איך מוודאים שהסכמות הוטמעו בהצלחה וגוגל מפרשת אותן כראוי?

אם הגעתם עד הנה, אני מקווה שהצלחתם להגיע להבנה אילו סכמות אתם מעוניינים להוסיף לאתר שלכם ואולי אף כבר הטמעתם אלו. לאחר שעשיתם זאת, עליכם לוודא שגוגל מצליחה לקרוא את אותן סכמות שהטמעתם באופן תקין וללר שגיאות. הנה מספר כלים שמאפשרים לכם לבצע בדיקה זו:

כלי בדיקת תוצאות עשירות – Rich Results Test

כלי בדיקת סכמות ונתונים מובנים של גוגל

כלי בדיקת סכמות ונתונים מובנים של גוגל

כלי של גוגל בו ניתן לבדוק בפשטות האם הסכמות הוטמעו בהצלחה. הכלי נותן את האופציה לבדוק את קוד התוצאה העשירה או לחלופין את כתובת הדף שבו היא נמצאת. כמו כן, קיימת אפשרות בחירה בין בדיקת דסקטופ לבדיקת מובייל.

הפלט של הכלי יציג עבורכם את התוצאות העשירות הרלוונטיות יחד עם האזהרות והשגיאות שלהן (אם קיימות). חשוב מאוד להבדיל בין אזהרה לשגיאה: בעוד אזהרה לא תמנע את תצוגת התוצאה העשירה, (אך מעידה על תצוגה לא תקינה או לכל הפחות לא מלאה) שגיאה תמנע באופן מוחלט כל תצוגה של תוצאה עשירה.

כלי בדיקת נתונים מובנים – Schema.org Markup Validator

כלי בדיקת נתונים מובנים - Schema.org Markup Validator

כלי בדיקת נתונים מובנים – Schema.org Markup Validator

הכלי הרחב ביותר שקיים הוא הכלי של  Schema.org. כלי זה לכלי של גוגל הן מבחינת אופן השימוש והן מבחינת הפלט שלו בעת חיפוש עבור כתובת רלוונטית. אנו ממליצים לכם להשתמש גם בו על מנת לוודא שהסכמות הוטמעו כראוי וגוגל אכן קורא אותן כפי שרציתם.

הכלי מציג עבורכם המון אינפורמציה שעלולה להרגיש קצת מאיימת. ולמרות זאת, זהו אחד הכלים לניהול סכמות מהטובים שיש.

לסיכום

כפי שראיתם קיימות אופציות רבות לשימוש בסכמות, ורצוי שתנצלו את זה ככל האפשר. כמובן בכדי לקדם את עמודי האתר שלכם בתוצאות החיפוש ולהגדיל את התנועה לאתר, ומעבר לכך לשפר את נראות תוצאת החיפוש ברמה האסתטית בתוצאות החיפוש.

את ההטמעה ניתן לבצע באמצעות אחד הכלים המיועדים לכך המקלים ומפשטים את העניין, אך אם יש לכם שאלות בהקשר, אתם יותר ממוזמנים לשאול אותנו בתגובות מטה… בהצלחה!

 

אייל רחמים
אייל רחמים

כותב המאמר אייל רחמים מנכ״ל דיגיטאץ ובעלים של הבלוג המוכר Seolinks, יזם דיגיטלי בארץ ובחו״ל, מומחה לשיווק דיגיטלי וקידום אתרים.

1 תגובות...
  • ניר 19 אוקטובר 2022, 17:06

    בyoast יש generator מובנה לכל סוג עמוד. התוסף מייצר אובייקט סכמה מאוד קל ופשוט להתאמה מאחורי הקלעים. הייתי מוסיף למאמר קצת רקע על היכולות שלו בנושא, אם מתייחסים לאתרי וורדפרס ולקידום 😉

תגובה חדשה

ניווט מהיר

Up!
לבלוג