Search

בדיקת האתר שלכם בשרת חדש לפני שינוי DNS

כשאתם עוברים לשרת אחסון חדש, הדבר החשוב ביותר הוא לבדוק את האתר שלכם לפני שאתם מכוונים את הדומיין לשרת החדש. זה יאפשר לכם לוודא מיגרציה תקינה ווודאות כי האתר שלכם מתפקד 100% לפני שאתם משנים את ה DNS בפועל.

DNS הוא ראשי תיבות של Domain Name System. הנה פוסט שכתבתי על מה זה DNS בהרחבה.

ההוראות בפוסט זה מערבות עריכה של קובץ ה hosts במחשב האישי שלכם. לחילופין, באפשרותכם להשתמש בשירות הפניות צד שלישי שיוצר חיבור פרוקסי לשרת החדש דוגמת SkipDNS.

הפניה באמצעות קובץ hosts במחשב האישי שלכם

הדרך הטובה ביותר לבדוק את האתר שלכם היא לכוון את הדומיין ל IP של השרת החדש דרך קובץ ה hosts במחשב שלכם. פעולה זו תחסוך מכם את הצורך לחכות לפרופגציה (Propagation) מלאה של ה DNS שיכולה לקחת זמן לא מועט.

אך שימו לב כי פעולה זו תהיה רלוונטית רק עבור המחשב האישי שלכם, אם אדם אחר ירצה לגשת ולבדוק את האתר יהיה עליו לבצע גם כן פעולות אלו של שינוי קובץ ה hosts.

בפוסט זה נראה כיצד לבצע את הפעולות במערכת הפעלה macOS בלבד. אם תרצו עזרה לגבי מערכות הפעלה אחרות אתם מוזמנים לכתוב לנו שאלות קונקרטיות בתגובות מטה.

משתמשי macOS

עבור משתמשי macOS, המיקום של קובץ ה hosts הוא:

/etc/hosts

macOS

פתחו את ה Terminal ושימו לב כי עליכם לבצע שינויים לקובץ זה כ superuser. בכדי לערוך את קובץ ה hosts באמצעות Nano כ superuser השתמשו בפקודה הבאה:

sudo nano /private/etc/hosts

מכיוון ואתם מבצעים פעולה כ superuser תתבקשו להכניס את סיסמת המשתמש שלכם ב macOS. הכניסו את הסיסמה ולחצו Enter.


הוסיפו את השורות הבאות בתחתית קובץ ה hosts:

SERVER_IP_HERE example.com
SERVER_IP_HERE www.example.com

החליפו את SERVER_IP_HERE בכתובת השרת החדש והחליפו את example.com בשם הדומיין. זה אמור להראות כך:

12.34.56.78 example.com
12.34.56.78 www.example.com

כשסיימתם לערוך את קובץ ה hosts בצעו את הפעולות הבאות:

  • לחצו CMD-X במקלדת.
  • לחצו Y לשמירת השינויים.
  • לחצו על מקש ה ENTER.

בזה סיימתם. אם תגשו כעת בדפדפן לדומיין המדובר – תתבצע הפנייה לשרת בעל ה IP שהכנסתם בקובץ ה hosts. לאחר שסיימתם את הבדיקה זכרו למחוק שורות אלו מקובץ ה hosts, כך שברגע שתבצעו את שינויי ה DNS תוכלו לגשת לדומיין ולשרת באופן רגיל.

וכמילים אחרונות, אם במקרה נמאס לכם לאחסן את האתר בשרת שיתופי ואין לכם תקציב לרכוש שרת פרטי, בדקו את האחסון שאני מציע, מבטיח שלא תתאכזבו….

רועי יוסף
רועי יוסף

מפתח אתרים ותבניות וורדפרס יעודייות על בסיס עיצוב. אוהב טיפוגרפיה, צבעים ומה שבינהם ומכוון לספק אתרים רספונסיבים עם ביצועים גבוהים, מותאמים למנועי חיפוש ובעלי קוד ולידי, סמנטי ונקי.

0 תגובות...

תגובה חדשה

Up!
לבלוג