חיפוש ]

כיצד להשתמש בפילטרים של Yoast SEO – דוגמאות מעשיות

Yoast SEO הוא אחד התוספים הפופולריים ביותר ב-WordPress לאופטימיזציית האתר למנועי חיפוש. עם זאת, לעיתים קרובות מפתחי אתרים צריכים לבצע מודיפיקציה ושינויים לנתונים ש- Yoast מייצר, כמו שינויים לכותרות ה SEO, תיאורי מטא או פירורי לחם, ומקרים רבים אחרים.

במדריך זה, נציג כיצד להשתמש בפילטרים של Yoast כדי לשנות את הנתונים ש Yoast SEO מייצרת באופן דינמי בתבניות וורדפרס.

מהם אותם פילטרים ש-Yoast מספקת?

פילטרים ב-WordPress מאפשרים לשנות או להוסיף נתונים לפונקציות שוורדפרס מספקת. יוסט SEO גם כן מספק מגוון פילטרים שניתן להשתמש בהם בכדי לבצע מודיפיקציה לקוד שהתוסף יוסט מייצר.

פילטרים נפוצים כוללים את wpseo_title לשינוי כותרות ה SEO והפילטר wpseo_metadesc לשינוי תיאורי המטא.

טיפ: פילטרים הם חלק חשוב בפיתוח WordPress. הבנה של הפילטרים יכולה להרחיב משמעותית את יכולות הפיתוח שלכם.

שיטות עבודה מומלצות לשימוש בפילטרים של Yoast

פילטרים מספקים גמישות רבה, אך יש להשתמש בהם בזהירות כדי למנוע תוצאות לא רצויות, כמו נתוני SEO שגויים או ירידה בביצועי האתר. הטיפים הבאים יעזרו לכם לייעל את השימוש בפילטרים של Yoast:

  • השתמשו בתנאים: נצלו את התנאים של WordPress כמו is_singular() או is_category() כדי למקד את השינויים בסוגי תוכן ספציפיים או דפים מסוימים.
  • בדקו שינויים: השתמשו בכלי המפתחים של הדפדפן כדי לבדוק כותרות ותגי מטא.
  • השתמשו בכלי דיבאג: אמתו שינויים ב-Open Graph או ב- Schema בעזרת כלים כמו Google’s Rich Results Test.

דוגמאות מעשיות לשימוש בפילטרים של Yoast

Yoast SEO מספק פילטרים לשינוי כותרות, תיאורי מטא, כתובות קנוניות ועוד. הנה מספר דוגמאות מעשיות שיעזרו לכם להתאים או לשנות את הקוד שהתוסף יוסט מייצר לאסטרטגיית ה-SEO שלכם:

1. שינוי כותרות SEO

ניתן לשנות את הכותרות שהתוסף יוסט מייצר על מנת להתאים אותן לאסטרטגיות SEO ספציפיות. הנה דוגמאות כיצד לעשות זאת:

דוגמה 1: הוספת שם האתר לכותרות

function custom_yoast_title( $title ) {
    return $title . ' | האתר שלי';
}
add_filter( 'wpseo_title', 'custom_yoast_title' );

הסבר: קוד זה מוסיף את שם האתר לכל הכותרות ש-Yoast מייצר, לשמירה על אחידות המיתוג.

דוגמה 2: הוספת מידע עמודי עמודים

function custom_pagination_title( $title ) {
    if ( is_paged() ) {
        $paged = get_query_var( 'paged' ) ? get_query_var( 'paged' ) : 1;
        return $title . ' - עמוד ' . $paged;
    }
    return $title;
}
add_filter( 'wpseo_title', 'custom_pagination_title' );

הסבר: פונקציה זו מוסיפה את מספר העמוד הנוכחי לכותרת בעמודי Pagination.

2. התאמה אישית של תיאורי מטא

תיאורי מטא משפיעים מאוד על שיעור הקליקים (CTR) בתוצאות חיפוש. ניתן לשנות אותם באופן הבא:

דוגמה: הוספת תיאורי קטגוריות

function custom_meta_description( $description ) {
    if ( is_category() ) {
        $category = get_queried_object();
        return $category->description ? $category->description : $description;
    }
    return $description;
}
add_filter( 'wpseo_metadesc', 'custom_meta_description' );

הסבר: קוד זה מחליף את תיאור המטא בתיאור הקטגוריה בדפי ארכיון קטגוריות.

3. הוספת כותרות Open Graph לשיתוף חברתי

נתוני Open Graph מבטיחים שתוכן האתר ייראה כראוי בשיתוף ברשתות חברתיות כמו פייסבוק או טוויטר.

function custom_og_title( $og_title ) {
    if ( is_single() ) {
        return get_the_title() . ' - שותף באתר שלי';
    }
    return $og_title;
}
add_filter( 'wpseo_opengraph_title', 'custom_og_title' );

הסבר: פונקציה זו משנה את כותרת ה-Open Graph במיוחד עבור פוסטים יחידניים (Single Posts).

טיפ: בדקו תמיד את נתוני Open Graph שלכם בעזרת כלים כמו Facebook Sharing Debugger או Twitter Card Validator.

4. הסרת נתוני Yoast בעמודים מסוימים

function exclude_yoast_meta( $meta ) {
    if ( is_page_template( 'landing-page.php' ) ) {
        return '';
    }
    return $meta;
}
add_filter( 'wpseo_metadesc', 'exclude_yoast_meta' );

הסבר: זה מסיר תיאורי מטא של Yoast מעמודים המשתמשים בתבנית מסוימת, כמו דפי נחיתה.

5. הוספת כתובות קנוניות מותאמות אישית

function custom_canonical_url( $canonical ) {
    if ( is_singular( 'custom_post_type' ) ) {
        return 'https://example.com/custom-url/';
    }
    return $canonical;
}
add_filter( 'wpseo_canonical', 'custom_canonical_url' );

הסבר: זה מגדיר כתובת קנונית מותאמת אישית עבור פוסטים מסוג פוסט מותאם אישית.

פילטרים של Yoast יכולים להיות שימושיים במצבים אמיתיים שבהם הגדרות SEO ברירת מחדל דורשות התאמה אישית. הנה כמה שימושים נוספים:

6. שינוי פירורי לחם לדפים ספציפיים

פירורי לחם משפרים ניווט ומספקים הקשר למשתמשים ומנועי חיפוש.

function custom_breadcrumbs( $breadcrumbs ) {
    if ( is_page( 'about-us' ) ) {
        $breadcrumbs[1]['text'] = 'מי אנחנו';
    }
    return $breadcrumbs;
}
add_filter( 'wpseo_breadcrumb_links', 'custom_breadcrumbs' );

הסבר: קוד זה משנה את טקסט פירורי הלחם לדף "אודות" כך שיהיה יותר תיאורי.

7. התאמת תגיות רובוט באופן דינמי

ייתכן שתצטרכו עבור מטרות SEO כלשהן למנוע מדפים מסוימים להיכנס לאינדקס או למנוע ממנועי חיפוש מלעקוב (follow) אחר קישורים בעמודים אלו.

function custom_robots_meta( $robots ) {
    if ( is_post_type_archive( 'events' ) ) {
        $robots['index'] = 'noindex';
        $robots['follow'] = 'nofollow';
    }
    return $robots;
}
add_filter( 'wpseo_robots', 'custom_robots_meta' );

הסבר: פונקציה זו מוסיפה הנחיות "noindex" ו-"nofollow" לארכיון של סוג פוסט מותאם אישית (CPT) הנקרא "events."

8. הוספת תיאור Open Graph מותאם אישית לאירועים

אם אתם מנהלים אירועים באתרכם, תיאור Open Graph מותאם יכול לשפר את האופן שבו האירועים נראים בשיתוף ברשתות חברתיות.

function custom_event_og_description( $og_description ) {
    if ( is_singular( 'events' ) ) {
        return 'הצטרפו לאירוע המדהים שלנו בקרוב!';
    }
    return $og_description;
}
add_filter( 'wpseo_opengraph_desc', 'custom_event_og_description' );

הסבר: פילטר זה מוסיף תיאור Open Graph מותאם אישית עבור פוסטים יחידים (Single Posts) של CPT מסוג events.

סיכום

הפילטרים של Yoast מספקים דרך יעילה ופשוטה להתאים אישית את נתוני ה-SEO שנוצרים באתר הוורדפרס שלכם. בין אם אתם משנים כותרות, תיאורי מטא או נתוני Open Graph, דוגמאות אלו מציגות את הפלקסביליות של Yoast SEO ופילטרים ב-WordPress.

אם יש לכם שאלות או מודיפיקציות שתרצה לשתף, נשמח לשמוע בתגובות למטה!

0 תגובות...

תגובה חדשה

הוסיפו קוד באמצעות הכפתורים מטה. למשל, בכדי להוסיף PHP לחצו על הכפתור PHP והוסיפו את הקוד בתוך השורטקוד. מצאתם שגיאה בפוסט? עדכנו אותנו...

Savvy WordPress Development