Search

מספר מילים על ACF Synchronized JSON

אני מאד מחבב את Advanced Custom Fields וכבר כתבתי עליו בעבר. ולמרות שקיימות אלטרנטיבות מעניינות ליצירת שדות תוכן חדשים, ב 99% התוסף ACF בגירסת ה PRO שלו מספק את כל מה שאני צריך כמפתח בכל מה שקשור לפיתוח תבניות ייעודיות ללקוח.

על כל מקרה, ישנו טריק קטן מאד שימושי ב ACF הנקרא ACF Synchronized JSON שייתכן וחלקכם אינם מכירים. אך לפני כן, נחזור רגע אחורה לתקופה בה לא היה קיים פיצ׳ר זה.

אם הייתי יוצר קבוצת שדות חדשה ב ACF והייתי צריך להעביר זו להתקנה אחרת של וורדפרס, למשל, אם עבדתי על סביבת פיתוח בה הוספתי שדות חדשים אך לא רציתי לבצע סנכרון מלא של מסד הנתונים אלא רק להעביר את אותן שדות – היה עליי לייצא ולייבא ידנית את אותה קבוצת שדות לסביבה החדשה.

אם הייתי צריך להוסיף שדה אחד למשל לקבוצת שדות מסויימת, הייתי במרבית המקרים עושה זאת ידנית בסביבה החדשה. לא שבזבזתי הרבה זמן על כך, אך זה היה בהחלט מציק, לבטח אם היה מדובר על מספר רב של שדות חדשים. אז בואו נכיר את הפיצ׳ר Synchronized JSON של ACF שפותר עניין זה….

אגב, הנה אלטרנטיבה בשם CMB2 ליצירת שדות תוכן חדשים, אך זו אינה מגיעה עם ממשק נוח כמו זה הקיים ב ACF.

ACF Synchronized JSON

אם יש ברשותכם את גירסת ה PRO של ACF, כל מה שעליכם לעשות בכדי להשתמש בפיצ׳ר זה הוא ליצור התיקייה הראשית של התבנית שלכם את תיקייה חדשה בשם acf-json. לטובת אבטחה האתר הוסיפו לספרייה זו גם קובץ index.php עם השורה הבאה:

<?php // Silence is golden. ?>

כעת, כל פעם שתוסיפו שדות/ק. שדות חדשה, ACF תיצור אוטומטית קובץ JSON בתיקייה החדשה שיצרתם. אם אתם משתמשים ב Version Control כמו  Git, תוכלו מעתה גם לעקוב אחר השינויים שעשיתם לשדות ב ACF יחד עם השינויים שביצעתם לתבנית.

הצטרפו לרשימת התפוצה!

אם אתם מעוניינים לבצע סנכרון של השדות להתקנה אחרת של וורדפרס, העלו את התיקייה המדוברת להתקנה החדשה ותגלו אפשרות בשם Sync Availiable אם תגשו ל Custom Fields > Fields Group בממשק הניהול של וורדפרס. לחצו על זה, בצעו את הסנכרון ובזה סיימתם.

Sync Available - ACF JSON

מעתה לא תאלצו לבצע יותר סינכרוני DB מיותרים או להשתמש בפונקציות הייצוא/ייבוא של ACF.

 

Thanks to kristinfalkner.

רועי יוסף
רועי יוסף

מפתח אתרים ותבניות וורדפרס יעודייות על בסיס עיצוב. אוהב טיפוגרפיה, צבעים ומה שבינהם ומכוון לספק אתרים רספונסיבים עם ביצועים גבוהים, מותאמים למנועי חיפוש ובעלי קוד ולידי, סמנטי ונקי.

0 תגובות...

תגובה חדשה

Up!
לבלוג