אם יצא לכם אי פעם להשתמש בפונקציונליות החיפוש המובנית של וורדפרס לחיפוש תוכן באתר, אני מניח כי שמתם לב שזהו תחום בו מערכת ניהול התוכן הפופולרית וורדפרס לוקה בחסר.
כשגולש מגיע לאתר שלכם, מבצע חיפוש ואינו מוצא את שחיפש בקלות – סביר להניח כי ייצא מהאתר ויחפש את מבוקשו במקום אחר. מכיוון ומנגנון החיפוש הסטנדרטי של וורדפרס לוקה בחסר, ישנה סבירות גבוהה כי אתם מפספסים לקוחות פוטנציאליים בכל פעם שמישהו מבצע חיפוש באתר הוורדפרס שלכם, ואם לא, אז אתם מפספסים את ההזדמנות להציג לו את התוכן בו הוא מעוניין.
עם זאת, ישנו תוסף (מעולה אני חייב לציין) שמשדרג ומשפר את פונקציונליות החיפוש באתרי וורדפרס עבור המשתמשים שלכם, והשימוש בו מסתכם בהתקנת תוסף ומעט הגדרות. התוסף נקרא Relevanssi – A Better Search ואותו נסקר היום, ניתן מבט באפשרויות ש Relevanssi מציג ונראה כיצד להשתמש בו.
חיפוש טוב יותר בעזרת Relevanssi
ישנה גירסה חינמית לתוסף שניתן להוריד מספריית התוספים של וורדפרס. עם זאת, בפוסט זה נסקור את גירסת ה Premium של התוסף והיא ניתנת לרכישה מאתר המפתח.
גם השימוש בתוסף החינמי מספק תוצאות מעולות כך שאם אין צורך ספציפי, תוכלו להסתמך עליו ולא תאלצו לקנות את גירסת הפרמיום. כך או כך, אם אתם רוכשים את גירסת הפרמיום הקופון SAVVY אמור לספק לכם 20% הנחה.
במספר מילים, מטרת התוסף היא להציג למשתמשים שלכם תוצאות רלוונטיות יותר לחיפוש של מילה או ביטוי מסויים באתר הוורדפרס שלכם. בנוסף, התוסף מספק לכם שליטה רבה יותר על הדרך בה מוצגות התוצאות וכיצד מוצגות תוצאות החיפוש באתר שלכם. בכדי לספק אפשרויות אלו, התוסף מכיל מספר פיטצ׳רים ויכולות שלא תמצאו במנגנון החיפוש הבסיסי של וורדפרס:
- חיפוש בתגובות וחיפוש כותבים
- חיפוש קטגוריות, תגיות או כל טקסונומיה אחרת
- חיפוש בשדות מטא – Custom Fields
- חיפוש בתוכן הנמצא בשורטקודים (shortcodes)
- חיפוש בתקצירים (excerpts)
- חיפוש בפרופיל המשתמשים
- הצגה של ״האם התכוונתם ל…״ בסגנון גוגל
- הדגשה של התוצאות המתאימות
- אפשרות לסנן סודי תוכן מותאמים, עמודים, תגיות וקטגוריות
- שימוש בביטויים לוגים לחיפוש
- בחירת ״משקל״ לכל אחד מסוגי התוכן
רשימת האפשרויות המלאה של התוסף Relevanssi
נציג בפניכם טבלה המבדילה בין החיפוש הסטנדרטי של וורדפרס לגירסה החינמית וגירסת Premium של התוסף Relevanssi.
Feature | WordPress search | Relevanssi Free | Relevanssi Premium |
---|---|---|---|
Easy to install | X | X | X |
Index is updated automatically | X | X | X |
Newest posts first | X | X | X |
Best results first | X | X | X |
Search posts and pages | X | X | X |
Search comments and comment authors | – | X | X |
Search post categories, tags and custom taxonomies | – | X | X |
Search custom fields | – | X | X |
Search shortcode content | – | X | X |
Search post excerpts | – | X | X |
Include user profiles in search results | – | – | X |
Index PDF content | – | – | X |
Include taxonomy terms in search results | – | – | X |
Search arbitrary MySQL columns in wp_posts | – | – | X |
Show “Did you mean” suggestions | – | x | X |
Search results show and highlight the matches | – | X | X |
Posts highlight the search term matches | – | X | X |
Exclude posts, pages, tags or categories from search | – | X | X |
Use fuzzy matching to make getting hits easier | – | X | X |
Choose between AND and OR operator in search | – | X | X |
Change the operator on the fly if necessary | – | – | X |
Use the NOT operator to exclude search terms | – | – | X |
Adjust the weight of post content, titles and comments | – | X | X |
Adjust weights by post type | – | – | X |
Adjust weights by taxonomy | – | – | X |
Adjust weights by post date | – | – | X |
Adjust weights manually with a filter hook | – | X | X |
Log user queries | – | X | X |
Use stop words to make search better | – | X | X |
Expand queries with synonyms | – | X | X |
WPML and Polylang integration | – | X | X |
WordPress Multisite support * | – | – | X |
Throttling to make searches perform better on big databases | – | X | X |
Export / import settings | – | – | X |
WP CLI support | – | – | X |
Guaranteed support from Mikko | – | – | X |
Have sticky posts in searches based on search term | – | – | X |
כפי שאתם רואים, אחד מיתרונות התוסף Relevanssi לעומת החיפוש הסטנדרטי של וורדפרס, הוא האפשרות לחפש בכל סוגי התוכן באתר שלכם. באמצעות מעט קוסטמיזציה תוכלו לגרום לתוסף Relevanssi לחפש גם בתוך שדות מטא הבנויות ב Advanced Custom Fields שכולנו אוהבים. ללא האפשרות לחפש בכל סוגי תוכן אלו, סביר להניח כי המשתמשים באתר שלכם לא יוכלו למצוא את התוצאה הרלוונטית ביותר בתוכן למונח שהם חיפשו.
עוד פיטצ׳ר מאד חשוב של התוסף, הוא האפשרות לייחס משקל לכל אחד מסוגי התוכן ולאלמנטים הנמצאים בו, כך שאותו תוכן יהיה דומיננטי יותר ויופיע מוקדם יותר בתוצאות החיפוש. אפשרות זו יכולה לקדם פוסט מסויים בדירוג ולמשוך אליו יותר מבקרים, וזאת ניתן לעשות על ידי בחירת משקל גבוה יותר לאלמנט בו המונח שחיפשתם קיים – כותרת הפוסט, גוף הפוסט או תגובות. המשקל יכול להתבסס אף על זמן פרסום הפוסט כך שהקוראים יקבלו את התוכן העדכני ביותר בתוצאות החיפוש.
ניתן לומר שהתוסף Relevanssi מכסה את כל מה שרציתם אי פעם במנגנון החיפוש של וורדפרס ולא היה קיים. גירסת ה Premium של התוסף אף מאפשרת לכם לסרוק קבצי PDF שהעליתם לספריית המדיה באתר שלכם. זוהי אפשרות מאד מעניינת עבור לא מעט אתרי וורדפרס.
התוסף Relevanssi אף משדרג את יכולות החיפוש בווקומרס ובחנויות וירטואליות בוורדפרס על ידי כך שהוא מאפשר חיפוש מק״ט (SKU) ומציג תוצאות רלוונטיות יותר לקונה הפוטנציאלי כך שהסבירות כי הגולש ימצא את המוצר אותו הוא מעוניין לרכוש – גבוהה יותר…
הגדרות ושימוש ב Relevanssi
לאחר שהורדתם והתקנתם את התוסף (במקרה זה גירסת ה Premium אך המדריך רלוונטי גם לגירסה החינמית של התוסף), גשו להגדרות התוסף תחת הגדרות > Relevanssi. גשו ללשונית Indexing וסמנו תחת Indexing Options את סוגי התוכן שתרצו לאנדקס.
נציין שאין לכם טעם ישר לרוץ לבדוק את החיפוש באתר שלכם לאחר הפעלת התוסף, עד שלא נבנה את האינדקס – לא תראו תוצאות אם תבצעו חיפוש באתר.
הגדרות אינדקס – Indexing
לא נרחיב יותר מדי, אך נראה כמה מהאפשרויות בסקשיין זה. שימו לב כי אתם שומרים את האפשרויות לאחר כל שינוי בחלון מסויים:
סוגי תוכן (Post Types) – כל סוגי התוכן באתר שלכם יופיעו בחלק זה. יש לביור את סוג התוכן אותו מעוניינים לאנדקס, אם זה עמודים, פוסטים, עמודי קובץ (attachments) וכל סוג תוכן אחר. כפי שאתם רואים בסאבי בלוג אני בוחר לאנדקס רק את הפוסטים והסניפטים באתר.
טקסונומיות (Taxonomies) – כאן יופיעו כל הטקסונומיות באתר שלכם. קטגוריות, תגיות או כל טקסונומיה אחרת הקיימת באתר שלכם ותרצו שתופיע בתוצאות החיפוש. לדוגמה – אם תסמנו את post_tags
על מנת לאנדקס תגיות, במידה ומשתמש יחפש מילה המתאימה לאחת התגיות, זאת תופיע בתוצאות החיפוש. איני בוחר לאנדקס אף אחת מהטקסונומיות בבלוג זה.
תגובות (Comments) – מאפשר לתוכן בתגובות שלכם להכלל באינדקס, כך שטקסט התגובות יהווה פקטורבתוצאות החיפוש.
שדות מטא (Custom Fields) – בחלק זה ניתן לבחור אם לאנדקס את שדות המטא (Custom Fields) הקיימים באתר שלכם. זהו גם המקום שמשתמשי Premium יכולים לבחור כי האינדקס של התוסף יכלול גם שדות של התוסף Advanced Custom Fields ואף שדות חזרה (Repeater Fields).
Expand Shortcodes – אם אתם משתמשים בשורטקודים בגוף הפוסטים באתר הוורדפרס שלכם, אפשרות זאת דואגת לאנדקס גם אותם (את מה שהם מייצרים נכון יותר). באתר וורדפרס שבנוי עם Page Builder כלשהו המשתמש רבות בשורטקודים, נכון אולי יהיה לסמן אפשרות זו.
שני טיפים לגבי אתרי וורדפרס הבנויים על ווקומרס – שימו לב כי במידה והאתר שלכם הוא חנות וירטואלית ואתם משתמשים בווקומרס – אין לסמן את את Expand Shortcodes שהרגע הזכרנו מכיוון ו WooCommerce מכילה שורטקודים ואינה משחקת יפה עם התוסף Relevanssi (כשחלק זה פעיל).
עם זאת, במידה ואתם רוצים לאנדקס מק״טים (SKU), תוכלו להוסיף את שם שדה המטא של המק״ט בחלק של שדות המטא אותו הזכרנו קודם לכן. כך זה אמור להראות:
עוד טיפ לגבי ווקומרס ו Relevanssi – במידה והמק״טים שלכם מכילים מקף אמצעי (-), לחצו בתחתית העמוד על כפתור הגדרות מתקדמות (Advanced Settings), וסמנו את האפשרות Hyphens and dashes על Remove כך ש Relevanssi, תתעלם ממקפים במק״ט של המוצר ותספק תוצאות נכונות גם לאלו שחיפשו את המק״ט עם מקף וגם לאלו שלא. זה נראה כך:
הגדרות חיפוש – Seaching
נעבור על מספר הגדרות חיפוש:
Default Operator – יש באפשרותכם לבחור האם החיפוש יתבצע לפי כל הביטוי או שאפילו פוסט עם מילה אחת מהביטוי יוצג בתוצאות החיפוש. כלומר, אם אני מחפש ״מהירות אתר״, יופיעו לי גם פוסטים שקיימים בהם אחת מהמילים בביטוי (OR). לעומת זאת אם נשתמש ב AND כאופרטור לוגי, יופיעו רק פוסטים הקיים בהם הביטוי המדוייק ״מהירות אתר״.
אני מעדיף להציג תוצאות עבור כל אחת מהמילים ולא עבור הביטוי המדוייק בסאבי בלוג. כמובן שבמידה וקיים הביטוי המדוייק באחד הפוסטים, אותו פוסט יקבל עדיפות ויופיע לפני אותו פוסט בו קיימת רק אחת מהמילים. לחצו כאן כדי לראות את התוצאות עבור ביטוי זה בסאבי בלוג (או השתמשו בחיפוש בצד שמאל למעלה).
את ההגדרה Default Order נגון יהיה להשאיר על Relevance…
Keyword Matching – הגדרה זו קובעת האם Relevanssi תציג בחיפוש תוצאות בהן רק חלק מאותיות המילה שמחפשים מופיעות. לדוגמה, אם חיפשתי ״תגוב״ יופיעו לי תוצאות חיפוש המכילות את המילה ״תגובות״. במקרה שלי, בחרתי להציג תוצאות אלו רק במידה ואין תוצאות מדוייקות למילה / ביטוי. זה נראה כך:
משקל (Weights) – כמובן, למשקל של כל סוג תוכן/אלמנט ישנו גם כן השפעה על הסדר בו יופיעו תוצאות החיפוש. בחלק זה אתם יכולים לבחור איזה משקל יחסי יהיה לכל אחד מסוגי התוכן, הטקסונומיות, העמודים כמו גם המרכיבים של אותו פוסט / עמוד כגון:
- התוכן עצמו
- כותרת המאמר
- הטקסט בתגובות
- קישורים פנימיים
יש לכם אף את האפשרות לתת עדיפות או בונוס עבור שפורסמו לאחרונה (Recent Posts) בחלק זה. הנה תמונה המתארת כיצד בחרתי את המשקל לכל אחד מאלו בסאבי בלוג:
שימו לב כי בחרתי משקל גבוה יותר לכותרות מאשר לגוף הטקסט בפוסט, ושסוג התוכן פוסטים בעל משקל גבוה יותר מסוג התוכן סניפטים.
Exclude From Search – כאשר אתם יוצרים סוגי תוכן מותאמים, יש באפשרותכם להגדיר כי אותו סוג תוכן לא יופיע בתוצאות החיפוש הסטנדרטיןת של וורדפרס על ידי הוספת הפרמטר exclude_from_search
שווה ל true
. סימון אפשרות זו תכבד את הדרישה והתוסף לא יאנדקס סוג תוכן זה גם אם הוא מסומן ב Relevanssi בהגדרות מסך ה Indexing שהזכרנו מעלה.
Post Exclusion – ניתן להכניס רשימת מזהים של עמודים (ID's) אשר לא יכללו באינדקס של Relevanssi. השתמשו בפסיקים בכדי להפריד בין ה ID's…
לא נרחיב מעבר לכך על ההגדרות בחלק זה, אתם מוזמנים לקרוא את ההערות ליד כל אחת מהאפשרויות, מפתח התוסף מסביר מאד יפה מהי כל אפשרות…
בניית האינדקס של Relevanssi
גשו שוב למסך ה Indexing ולחצו על Build The Index. תנו לתוסף לעשות את שלו וכאשר הפעולה הושלמה, גשו לאתר שלכם ובצעו חיפוש לביטוי כלשהו.
אתם אמורים בשלב זה לראות תוצאות בהתאם לבחירות בהגדרות התוסף, לסוגי הפוסטים שבחרתם לאנדקס כשהתוצאות מסודרות בהתאם למשקל היחסי שקבעתם.
ישנם המון אפשרויות נוספות לתוסף שמאפשרות לך לבצע שינויים רבים ולקסטם את התוסף Relevanssi בהתאם לצרכים שלכם. ישנם גם הוקים, הלא הם פעולות ופילטרים שלמפתחים בינכם יעזרו מאד. ישנה האפשרות להוסיף מילות נרדפות (Synonyms), להדגיש את המילים בתוצאות החיפוש ועוד המון אפשרויות…
אם אתם רוצים לקבל מידע נוסף על התוסף אתם מוזמנים לתת מבט בדוקומנטציה הרשמית של Relevanssi בכדי לקבל מושג על עוד יכולותיו.
לסיכום
בין אם אתם מתקינים את הגירסה החינמית של התוסף Relevanssi או את גירסת הפרמיום, לבטח התוסף ישפר את תוצאות החיפוש באתר הוורדפרס שלכם. פעולה זו תשפר את חווית המשתמש על ידי הצגת תכנים יותר רלוונטים כלפיו ותמנע מהגולשים לחפש תשובות בבלוג אחר – ובכך תגדל החשיפה לפוסטים שלכם.
בכל אופן, גם אם לא תעברו על כל הגדרות התוסף ותבצעו רק מה שהזכרנו במדריך זה, תקבלו תוצאות מצויינות…. 🙂
חייב לציין שאצלך לא עובד החיפוש משום מה
מממ…. דווקא עובד, אתה יכול לפרט?
אחלה מאמר תודה.
עובד אצלך רק עם לוחצים אנטר ולא על הזכוכית מגדלת.
כן… זה ברשימת הבאגים 🙂
תודה!
אני צריך לאנדקס מחדש בכל שינוי שיש באתר או זה אוטומטי?
אני צריך משהו שרק יחפש גם את המק"ט באתר, יש עוד דרך לחפש?
התוסף הזה נראה לי
זה אוטומטי בכל שינוי, ואתה בטוח יכול לגרום לתוסף לחפש רק מק״טים…
היי,
האם ניתן דווקא לצמצם את פעילות החיפוש בתוסף זה? באתר שלי יש מוצרים שנמצאים במספר קטגוריות וכשמחפשים את שם המוצר, למעשה נפתחת רשימה עם כל המקומות בהם המילה הופיע. אני רוצה שהמוצר יופיע רק פעם אחת ברשימת החיפוש, אפשרי?
תודה, שרית
היי שרית,
עד כמה שידוע לי זה לא אפשרי. עם זאת, יש לך אפשרות לקבוע כי מוצרים מסויימים לא יופיעו בתוצאות החיפוש כלל כך שאת יכולה לסמן מוצרים המופיעים במספר קטגוריות ולדאוג שרק אחד ממוצרים אלו יופיע בחיפוש.
עבודה ידנית אך עדיף על הצגת אותו מוצר מספר פעמים.
קודם כל תודה רבה! 🙂
כמו שאני הבנתי, התוסף בנוי על תיבת החיפוש הרגילה של הוורדפרס.
רק משום מה התיבת חיפוש של הוורדפרס לא כל כך מעוצבת, אולי יש איזה תוסף שמשנה את העיצוב.
תודה (…אני חדש בוורדפרס)
היי 🙂
איני מכיר תוסף שעושה זאת, תאלץ לשנות זאת באמצעות CSS..
לא הצלחתי ליבא לחיפוש תת קטגוריה הוא מבי לי רק תגיות וקטגוריות
אחלה מידע… תודה רבה.. שאלה: בעבר השתמשתי בתוסף Better Search: ACF, אבל הוא ממש גרם לאיטיות מטורפת בחיפוש ולקח לחיפוש מעל 10 שניות. לעומת אם הוא לא פעיל החיפוש מתבצע תוך 2 שניות….
ידוע על איטיות עם התוסף הזה עקב השדות הנוספים שהוא מחפש גם בהם את המידע? שוב תודה 🙂
היי אביב – אני בטוח שב Relevanssi לא תמצא בעיה כזו. ממליץ לך לנסות…
אשמח לדעת איך למנוע מהחיפוש המובנה של וורדפרס להציג תוצאות של קטגוריה מסויימת.
תודה מראש, נתנאל
היי נתנאל,
בכדי להסיר קטגוריות מהחיפוש אתה צריך להוסיף את הקוד הבא לקובץ functions.php, כאשר עלייך להחליף את X ב ID של הקטגוריה:
החלפתי את X במילה gallery ועדיין עולות תוצאות מהקטגוריה gallery…
אתה צריך להכניס את ה ID (המזהה) של הקטגוריה ולא את השם שלה..
נראה שלא הצגתי נכון את השאלה. יצרתי CPT בשם gallery אותו אני מעוניין להסתיר מתוצאות החיפוש.
הבנתי, נסה את הקוד הבא:
וואלה, זה עובד! תודה רבה 🙂
טיל 🙂
אופס!!
לא רק בתוצאות החיפוש אלא *בכל האתר* לא רואים את מוצרי ה PostType בשם gallery.
נראה שהקוד לא ממש הועיל…
🙁
האם יש אפשרות להגדיר חיפוש בקטגוריה מסויימת בתוך חנות ווקומרס? למשל- בקטגוריית "נעליים" החיפוש יראה תוצאות רק מהקטגוריה הזאת..?
בוקר טוב, רציתי לבדוק איך אני יכול להשתמש בחיפוש שפונה לdatabase, כלומר הקשת שם מסוים או ת.ז נותן לי פרטים מסוימים.
תודה צביקה
היי צביקה,
צריך להבין כיצד או היכן שמור המידע ב DB. סביר להניח, כי יצרת שדות כלשהן המופיעות בממשק הניהול של וורדפרס ושמורות כ meta fileds / custom fields. במקרה זה, ניתן כמובן לבצע את החיפוש על שדות אלו באמצעות Relevanssi.
היי שלום, שאלה… האם יש אפשרות להוסיף למנוע החיפוש של הוורדפרס גם חיפוש תמונות? כי באתר שלי החיפוש מאחזר רק פוסטים, וחבל כי יש הרבה שמות אנשים בתמונות והם לא עולים בחיפוש.
תודה!
רפאלה
שלום רפאלה,
כן, ניתן בעזרת Relvanssi לאנדקס גם גם את התמונות המצורפות לפוסטים ולעמודים. אפשר לעשות זאת לפי ה title של התמונה, לפי ה description שלה, ובעזרת קוד קצר גם לפי שם הקובץ של התמונות.
תודה רבה, אנסה! 🙂
שלום רב,
אחרי שביצעתי את כל ההגדרות איפה אני מוצאת את החיפוש באלמנטור? איפה אני מוצאת את החיפוש על מנת להכניס אותו לדף שלי ואיך אני מעצבת אותו?
תודה רבה,
הבלוג עשר!!!!
היי שירה,
אני לא בטוח איך עושים את זה באלמנטור – מניח שיהיה ווידג׳ט חיפוש או משהו כזה… עקרונית ההשפעה של Relevanssi תעבוד באופן אוטומטי על כל קומפוננטת חיפוש באתר.
העניין הוא שאני לא יודעת איך להטמיע את זה באתר. אחרי שביצעתי את כל ההגדרות איפה נמצא החיפוש?
תודה רבה
זה תלוי בתבנית שלך אני מניח. או בטח יש באלמנטור, או באיזור הווידג׳טים קומפוננטת חיפוש. עקרונית אם תחליפי את שם הדומיין בכתובת הבאה בדומיין שלך את אמורה לקבל את תוצאות החיפוש של המילה ״term״ באתר שלך. נסי לשחק עם זה…
https://savvy.co.il/?s=term
תודה! התקנתי באתר שלי 🙂
אגב יש שגיאת כתיב: ״מסוייםבאתר״
האם ידוע לך איך ״אולי התכוונת ל___״ עובד?
בהחלט עובד….
תוקן! תודה אלרון 🙂
שלום רב.
אשמח לדעת האם במידת הצורך אתה נותן סיוע בהגדרות התוסף הנ"ל בתשלום כמובן.
היי דוד,
אתה מוזמן ליצור קשר דרך הטופס בעמוד יצירת הקשר…
תודה על הסיקור של התוסף. התקנתי אותו – איפה מגדירים את הנראות שלו והכין הוא יופיע?
היי אורנית,
ברגע הפעלת התוסף הוא מחליף את מנגנון החיפוש הדיפולטיבי של וורדפרס. לא אמור להופיע כפתור מיוחד.
לא היה מוגדר אצלי חיפוש, האם להתקין מהתחלה?
את צריכה להוסיף אפשרות חיפוש באתר שלך בכדי לראות תוצאות.
*אנא הגיבי לתגובה שכתבת ואל תצרי תגובה חדשה… תודה 🙂
א. הסבר מפורט… פשוט מטורף….
ב. איך אני מגדיר שיחפש גם בתכונות של מוצר ווקומרס ולא רק בשם ותיאור המוצר???
תודה רבה
היי ברוך,
אם אתה משתמש ב Relevanssi Premium יש לך אופציה בהגדרות תחת Indexing לבחור גם לבצע אינדקס ל Custom Fields.
אני משתמש בגירסא החינמית, אז אני מבין ששם אי אפשר?
עד כמה שידוע לי אי אפשר.
יש תוסף חינמי שכן יתן לי חיפוש בתכונות מוצר?
ואם לא איזה תוסף כזה מומלץ לקנות???
תודה על ההסבר המפורט, התקנתי את הגרסה החינמית ועדין לא מופיע לי תוצאות של תגיות. עולה לי בתוצאות רק שמות הפוסטים שיש בהם את מילת החיפוש. אני רוצה שמילת חיפוש של תגית תביא תוצאות של כל הפוסטים בעלי תגית זו.
אשמח לתשובה
אני מאמין שאת צריכה את הגירסה בתשלום בכדי לעשות זאת…
תודה על המאמר המושקע, משום מה אצלי באתר החיפוש לא עובד בכלל, עשיתי כפי המדריך הזה ולפי עוד מדריכים, יש לי באתר רק עמודים ולא פוסטים, וכשאני מבצע חיפוש של מילה תמיד התוצאה יהיה רשימה של קוביות לבנות ובקוביה האחרונה יהיה כתוב "להמשך קריאה.., וכשלוחצים על זה זה פותח סתם את אחד מהעמודים, מה זה יכול להיות?
היי,
האם החיפוש במסמכי PDF עובד גם במסמכים בעברית?
אני לא רואה מדוע לא, בכל מקרה זו שאלה שאתה צריך להפנות למפתח התוסף כי אין לי תשובה וודאית.
תודה על המאמר!
שאלה: אם אני רוצה לייצר חיפוש בתוך כתבה אחת בלבד – לצורך העניין בניתי עמוד "מילון מונחים", ומתוך 200 מונחים אני רוצה לייצר שדה חיפוש למונח ספציפי בתוך העמוד. זה רלוונטי לתוסף? קיים איכשהו בתוסף אחר?
תודה!
התוסף הזה לא מתאים לחיפוש מסוג זה. אני לא מכיר תוסף שעושה זאת, אך ניתן לעשות את זה ב JavaScript. עקרונית – החיפוש של הדפדפן עצמו נועד בדיוק בשביל זה…
אמת לגבי חיפוש הדפדפן – אבל יש לי קהל מבוגר שכנראה לא יכיר את האופציה הזו, וצריך "להאכיל הכפית" עם כפתור ייעודי בתחילת המאמר… תודה בכל מקרה (:
הי, תודה על ההסבר המפורט. יש לי שאלה לגבי הדגשת תוצאות החיפוש..
תוצאות החיפוש מודגשות ברשימת התוצאות אבל כשמתמקדים במאמר מסויים והוא נפתח אין הדגשה של מילת החיפוש. אני רואה שזה קורה גם אצלך באתר. האם יש אפשרות לשנות כך שתוצאות החיפוש יודגשו גם כאשר נכנסים למאמר עצמו?
תודה
היי מירה,
אני לא חושב שזה אפשרי. ניתן לההבליט את התוצאות עד כמה שאני יודע רק בהצגת התקציר (excerpt) על ידי הפונקציה relevanssi_the_excerpt.
תודה, זה גם מה שאני מבינה.
אם כך האם אתה מכיר תוסף חינמי שנותן הבלט של תוצאות החיפוש גם בפתיחת המאמר? זה ממש חשוב לי כדי שניתן יהיה לראות את כל המופעים של מילת החיפוש במאמר.
או שאולי ניתן להתאים את התוסף על ידי שינוי הקוד כך שיציג את כל התוצאות?
שוב תודה
אני לא מכיר כזה, אם את מוצאת שתפי אותנו…
היי רועי,
אני כותב לך בעקבות הפוסט שכתבת על הנושא, כי אני מבין שאולי תדע את התשובה ותוכל לסייע.
בגדול: התוכן עצמו מנוקד (זה אתר של שירה), אבל החיפוש הוא חיפוש 'מדויק' ולכן אם מחפשים את המילה בצורה לא מנוקדת, היא לא מופיעה בחיפוש.
היי אלרון,
נסה להעזר בפילטר הבא אם אתה משתמש ב Relevanssi. עם זאת, אני לא בטוח שהוא יעבוד עם ניקוד בעברית..
לדעתי עברתי על כל השלבים, אך בפועל אני לא מקבל תוצאות לפי מקט 😔
האם החיפוש של מילים פשוטות עובד לך? האם אתה משתמש בגרסת הפרו של התוסף?
וואלה בדקתי והחיפוש לא עובד בכלל, לפני שהתקנתי את התוסף הוא כן עבד. אני עם הגירסה החינמית.
האם התוסף סיים את הסריקה של הפוסטים והעמודים באתר בהתאם להגדרות שביצעת תחת הלשונית Indexing? אני חושב שאתה צריך את גרסת ה Pro בכדי לחפש מק״טים. על כל מקרה, אין לי את האפשרות לעזור במקרים אלו דרך תגובות הפוסט.
הצלחתי! לא בחרתי את סוג העמוד של מוצר, לאחר שאינדקסתי אותו זה עבד.
תודה רבה!
אלוף אתה!
אש 🙂