מעקב המרות ב Google Ads – התקנת תג מעקב בוורדפרס וקישור גוגל אנליטיקס

אם הגעתם הנה כנראה ואתם מעוניינים לעקוב אחר ביצועי הקמפיינים שיצרתם ב Google Ads. מעקב אחר פעולות המבקרים באתר שלכם לאחר שלחצו על אותן פרסומות/מודעות שיצרתם ב Google Ads נקרא מעקב המרות (conversion tracking).

מעקב אחר המרות מאפשר לכם להבין האם המשתמשים באתר ביצעו פעולה כלשהי באתר שלכם הנחשבת מבחינתכם להמרה (conversion). המרה למשל יכולה להיות שליחה של טופס כלשהו, ביצוע הזמנה בחנות דיגיטלית, או אף לחיצה על קישור כלשהו באתר.

מעקב אחר ההמרות שבוצעו הוא חשוב מכיוון ובאמצעותו תוכלו לדעת האם הקמפיינים שלכם משתלמים בסופו של דבר, או שאתם מבזבזים את תקציב הפרסום שלכם לשווא.

הנה מספר יעדים נוספים שאותו מעקב המרות ב Google Ads יעזור לכם להשיג:

  • לזהות אילו מילות מפתח (keywords), אילו קבוצות פרסומות, ואילו קמפיינים הם הרווחיים ביותר, כלומר אילו מהן מובילות למספר ההמרות הגבוה ביותר.
  • יאפשר לכם לקבל החלטות מושכלות על כיצד לנצל את התקציב שלכם נכון יותר על ידי אופטימיזציה לאותם קמפיינים.
  • יספק לכם תובנות על כיצד לבצע אופטימיזציה לפרסומות שלכם בכדי לשפר ROI.

בפוסט זה לא נסביר כיצד ליצור מודעות ב Google Ads, אך נסביר איך להגדיר המרה במערכת זו וכיצד להתקין/להוסיף את תג המעקב באתר וורדפרס באמצעות קוד וכיצד לקשר בין גוגל אנליטיקס ל Google Ads. אלו הם השלבים עליהם נעבור בפוסט זה:

  1. הגדרת המרה במערכת Google Ads.
  2. הוספת תג המעקב הגלובלי לאתר.
  3. הוספת קוד אירוע (Event Snippet) במקומות הרלוונטים.
  4. קישור בין גוגל אנליטיקס ל Google Ads (אופציונלי).

אם לא ידעתם – מערכת Google Ads נקראה בעבר Google AdWords.

שלב א׳ – הגדרת המרה ב Google Ads

ישנן מספר פעולות שעליכם לבצע בכדי לעקוב אחר המרות ב Google Ads. בהנחה ויש ברשותכם כבר חשבון ב Google Ads – השלב הראשון יהיה להגדיר המרה חדשה בחשבון זה.

בכדי להגדיר המרה חדשה ב Google Ads, התחברו לחשבון שלכם ולחצו על ״כלים והגדרות״ בחלקו העליון של המסך ולאחר מכן על ״המרות״.

יצירת המרה חדשה ב Google Ads

לחיצה על כפתור הפלוס הכחול לאחר מכן, תציג עבורכם מסך בו תוכלו לבחור את סוג ההמרה אחריה תרצו לעקוב. נבחר ״אתר אינטרנט״ – מעקב אחר פעולות באתר.

בחרו את סוג ההמרה שאתם מעוניינים ליצור

במסך שיופיע לפניכם עליכם לבחור מספר אפשרויות ולמלא מספר שדות והוא נראה כך:

בחירת אפשרויות המרה

הנה מספר מילים על האפשרויות המופיעות לפניכם:

  1. שם המרה – הכניסו שם להמרה אחריה אתם מעוניינים לעקוב. למשל ״הרשמה לרשימת התפוצה״, או ״רכישת הספר״. שם זה יעזור לכם לזהות את פעולת ההמרה מאוחר יותר בדו״חות ההמרה.
  2. קטגוריה – בחרו את סוג הפעולה אחריה אתם רוצים לעקוב. בחירת הקטגוריה תאפשר לכם לחלק את ההמרות לסגמנטים בדו״חות כך שתוכלו לראות יחד המרות מסוג דומה.
  3. ערך בחרו כיצד לעקוב אחר הערך של כל המרה.
    • ערך זהה לכל המרה. הכניסו את הסכום שכל המרה שווה לעסק שלכם.
    • ערכים שונים לכל המרה. השתמשו באפשרות זו למשל אם אתם עוקבים אחר רכישות של מוצרים עם מחירים שונים. (שימו לב שבמקרה זה יהיה עליכם לשנות את תג המעקב).
    • אין להגדיר ערך לפעולת המרה זו (לא מומלץ).
  4. ספירה –  בחרו כיצד לספור את ההמרות.
    • אחת – אפשרות זו הכי מתאימה ללידים, למשל טופס הרשמה. מצבים בהם לחיצה על הפרסומת שלכם תוביל להמרה אחת בלבד שתספק ערך לעסק שלכם.
    • כולן – אפשרות זו מתאימה יותר למכירות, כאשר כל המרה תוסיף כנראה ערך (כסף במקרה זה) לעסק שלכם.
  5. חלון המרות לאחר קליק – בחרו כמה זמן לעקוב אחר הגולש לאחר שלחץ על הפרסומת שלכם. למשל, ייתכן שגולש מסויים נכנס לאתר שלנו דרך מודעה שפרסמנו ורק לאחר שבוע מכן החליט לבצע רכישה.
  6. חלון המרות בעקבות צפייה – בחרו את משך הזמן שבמהלכו רוצים לעקוב אחר המרות בעקבות צפייה. 
  7. לכלול ב״המרות״ – בחרו האם לכלול את הנתונים של פעולת ההמרה בעמודת הדיווח "המרות". אם תבטלו את סימון ההגדרה, הנתונים עדיין ייכללו בעמודה "כל ההמרות". מומלץ לבטל את הסימון של ההגדרה אם משתמשים בשיטות חכמות להגשת הצעת מחיר, ולא רוצים לכלול פעולת המרה מסוימת בשיטת הצעת המחיר.
  8. מודל ייחוס – בחירה לאיזו פעולה אנו רוצים שגוגל ייחס את ההמרה. ברירת המחדל היא ״קליק אחרון וזו גם האופציה האידיאלית במרבית המקרים.

לאחר שבחרתם את האפשרויות לחצו על ״שמירת המרה״.

שלב ב׳ – הוספת תג המעקב הגלובלי של Google Ads

הפעולה הבאה שעליכם לבצע הוא להוסיף את קוד המעקב באתר לכל עמוד באתר שלכם. לאחר שיצרתם את ההמרה יופיע בפניכם מסך המציג לכם את כל האפשרויות להוספת תג המעקב של Google Ads לאתר שלכם.

הוספת קוד המעקב של Google Ads

האפשרות הראשונה היא הוספת קוד המעקב לאתר בעצמכם ועל אפשרות זאת נתמקד בפוסט זה. האפשרות השנייה הינה שליחת הוראות ההתקנה באימייל למפתח איתו אתם עובדים, והשלישית הינה הוספה של קוד המעקב באמצעות Google Tag Manager.

הצטרפו לרשימת התפוצה!

לחיצה על האפשרות ״אוסיף את התג בעצמי״ תציג לפניכם את החלון הבא בו יופיעו לפניכם הוראות כיצד להתקין את תג המעקב באתר שלכם כמו גם התג עצמו שעליכם להוסיף לאתר.

הוספת תג המעקב של Google Ads בעצמכם

שימו לב! בהתאם לאפשרות שתבחרו תחת ״תג אתר גלובאלי״, הקוד שעליכם יהיה להוסיף ישתנה. למשל, אם הוספתם את קוד המעקב של גוגל אנליטיקס, או של מוצר אחר של גוגל, כנראה וכבר מותקן תג מעקב באתר שלכם ואין צורך כי תוסיפו תג זה שוב.

בפוסט זה נתייחס לסיטואציה בה לא קיים תג המעקב באתר שלכם. אם המצב אצלכם שונה, עקבו אחר ההוראות במסך שמופיע לפניכם.

הוספת תג המעקב של Google Ads באתרי וורדפרס

בכדי להוסיף את קוד המעקב לאתר וורדפרס הוסיפו את הקוד הבא לקובץ functions.php בתיקיית התבנית שלכם:

<?php

function add_google_tracking_code() {
	?>
    <!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: XXXXXXXXX -->
    <script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-XXXXXXXXX"></script>
    <script>window.dataLayer = window.dataLayer || [];

        function gtag() {
            dataLayer.push(arguments);
        }

        gtag('js', new Date());
        gtag('config', 'AW-XXXXXXXXX'); </script>
	<?php
}
add_action('wp_head', 'add_google_tracking_code');

שימו לב לנקודות הבאות:

  • עליכם כמובן להחליף את XXXXXXXXX במספר המופיע בקוד המעקב שלכם.
  • שימו לב שאינכם מוסיפים את תגית ה PHP הפותחת.
  • אם אתם משתמשים בתבנית בת עליכם להוסיף את הקוד לקובץ functions.php של תבנית הבת.
  • אתם מוזמנים לשאול כל שאלה אם משהו לא מובן בתגובות מטה 🙂

שלב ג׳ – הוספת קטע קוד של אירוע (Event Snippet)

הפעולה הבאה שעליכם לבצע היא הוספת קוד האירוע.  אותו קוד אירוע פועל בשילוב עם תג המעקב הגלובלי ומאפשר לכם לעקוב אחר פעולות שצריכות להיספר כהמרות. באפשרותכם לבחור אם ספירת ההמרות במעקב תתבצע לפי טעינות של דפים או לפי קליקים. 

1. לפי טעינת דף

אפשרות ספירת ההמרה לפי טעינת דף משמעה שהמרה תחשב ותספר כאשר המשתמש מופנה לדף כלשהו באתר שלכם. אותו דף זה יכול להיות עמוד תודה אליו המשתמש מופנה לאחר שליחה מוצלחת של טופס, או למשל עמוד המאשר כי הזמנה כלשהי בוצעה בהצלחה במקרה של רכישה בחנות דיגיטלית.

קוד זה בעצם שולח מידע או ״אירוע״ (event) למערכת של Google Ads ומציין כי בוצעה המרה בפועל. גם את קטע קוד זה מוסיפים לקובץ functions.php:

<?php

function add_event_snippet() {
	if ( is_page( 'YYY' ) ) {
		?>
        <!-- Event snippet for thank you page conversion page -->
        <script>
            gtag('event', 'conversion', {'send_to': 'AW-XXXXXXXX/ZZZZZZZZZ'});
        </script>
		<?php
	}
}
add_action( 'wp_head', 'add_event_snippet' );

שימו לב לנקודות הבאות:

  • אנו מוסיפים קוד זה רק לעמוד אליו מופנה המשתמש, כלומר רק לאותו עמוד תודה או עמוד אישור ההזמנה שהזכרנו קודם לכן.
  • אנו קובעים איזה עמוד זה יהיה לפי מזהה (ID) העמוד במקרה של הקוד המצורף מעלה (שורה 4). ניתן כמובן להשתמש בכל אפשרות או תנאי אחר – למשל לפי שם הקובץ (תבנית העמוד) בה אותו עמוד תודה משתמש.
  • עליכם גם כאן להחליף את XXXXXXXXX ואת ZZZZZZZZZ במספר המופיע בקוד המעקב שלכם.
  • שימו לב שאינכם מוסיפים את תגית ה PHP הפותחת.

2. לפי קליק

אם אתם מעוניינים כי לחיצה על קישור מסויים (או אלמנט כלשהו) בעמוד ייחשב כהמרה, התהליך עקרונית די דומה. הוסיפו את הקוד הבא לקובץ functions.php:

<?php

function add_event_snippet() {
	if ( is_page( 'YYY' ) ) {
		?>
        <!-- Event snippet for a conversion page
		In your html page, add the snippet and call gtag_report_conversion when someone clicks on the chosen link or button. -->
        <script>
            function gtag_report_conversion(url) {
                var callback = function () {
                    if (typeof(url) != 'undefined') {
                        window.location = url;
                    }
                };
                gtag('event', 'conversion', {
                    'send_to': 'AW-XXXXXXX/ZZZZZZZZZ',
                    'event_callback': callback
                });
                return false;
            }
        </script>

		<?php
	}
}
add_action( 'wp_head', 'add_event_snippet' );

שימו לב לנקודות הבאות:

  • אנו מוסיפים קוד זה רק לעמוד בו קיים אותו קישור/אלמנט אשר לחיצה עליו תחשב כהמרה.
  • שאר הנקודות (חוץ מהראשונה) זהות לנקודות שהזכרנו בחלק הקודם (לפי טעינת דף).

במקרה זה של המרה בקליק כלשהו עלינו גם להוסיף לאותו קישור/אלמנט מאפיין onclick השולח אירוע ל Google Ads. כך למשל אמור להראות קישור שלחיצה עליו מבחינתכם נחשבת כהמרה. שימו לב למאפיין onclick שהוספנו:

<a onclick="return gtag_report_conversion('http://example.com/your-link');" href="http://example.com/your-link">להורדה</a>

עליכם להחליף את הכתובת "http://example.com/your-link" בכתובת ה-URL אליה הקישור מפנה.  ניתן לשנות גם את הטקסט "להורדה" המופיע בטקסט של הקישור כראות עיניכם.

זכרו כי עליכם לשמור את ההמרה ב Google Ads אם לא עשיתם זאת עד כה ועקרונית סיימתם. ניתן גם לקשר בין גוגל אנליטיקס ל Google Ads ולכך מספר יתרונות.

שלב ד׳ – חיבור גוגל אנליטיקס ל Google Ads

אם אתם משתמשים בגוגל אנליטיקס האתר שלכם, אז אתם כבר יודעים כי אנליטיקס מציגה לכם לא מעט מידע על אינטראקצית המשתמש עם האתר. אם תרצו לעשות שימוש במידע שאנליטיקס מספק לכם בכדי לעקוב טוב יותר אחר אינטראקצית הגולשים שהגיעו לאתר שלכם בעקבות לחיצה על פרסומות/הודעות שיצרתם ב Google Ads – עליכם לקשר את חשבון האנליטיקס שלכם עם Google Ads.

הנה מספר יתרונות לקישור שני החשבונות:

  • תוכלו לראות דו״חות  של ביצועי הפרסומות שלכם באנליטיקס לצד מידע אחר/נוסף המופיע בגוגל אנליטיקס.
  • תוכלו לייבא מטריקות, יעדים, וטרנזקציות לחשבון ה Google Ads שלכם.
  • לקבל מידע עשיר יותר בדו״ח ה Multi-Channel Funnels באנליטיקס.

הנה כיצד לקשר את גוגל אנליטיקס ל Google Ads

התחברו לאנליטיקס ובחרו את החשבון אותו אתם מכוניינים לקשר ל Google Ads. לחצו על ״מנהל מערכת״ ולאחר מכן על ״קישור ל Google Ads״.

כיצד לקשר את גוגל אנליטיקס ל Google Ads

בחרו את חשבון ה Google Ads אותו תרצו לקשר לאנליטיקס ולחצו על ״המשך״. במסך הבא שיופיע לפניכם, בחרו שם עבור אותה קבוצת קישור והפעילו את All Website Data. סמנו בחלקו התחתון של מסך זה את תיבת הסימון ״שיתוף נתוני Analytics עם חשבונות Google Ads מקושרים״ ולאחר מכן לחצו על ״קשר חשבונות״.

הגדרת קבוצת חשבונות מקושרים ב-Google Ads

בזאת סיימתם לקשר את החשבונות. שימו לב כי הזמן ממועד הקישור ל-Google Ads עד שנתונים יתחילו להופיע יכול להיות עד 24 שעות.

עד כאן. שאלות ותגובות יתקבלו בברכה בתגובות מטה.

 

רועי יוסף
רועי יוסף

מפתח תבניות יעודייות על בסיס עיצוב. אוהב טיפוגרפיה, צבעים ומה שבינהם ומכוון לספק אתרים רספונסיבים עם ביצועים גבוהים, בעלי קוד ולידי, סמנטי ונקי.

3תגובות...
  • ראובן 19 בספטמבר 2021, 19:41

    יש דרך הרבה יותר קלה להטמיע קוד של גוגל אנליטיקס בוורדפרס (בלי תבנית בת ושום דבר!) אם תרצה דבר איתי במייל.

    • רועי יוסף 19 בספטמבר 2021, 22:57

      היי ראובן, אתה מוזמן לשתף אותנו כאן בדרך שאתה מדבר עליה, נשמח לראות דרכים נוספות…

  • ראובן 19 בספטמבר 2021, 23:06

    אשלח לינק לסירטונים, העיצוב של הדף פח, אבל יש שם שיטה מאוד פשוטה וקלה להטמיע קוד ב-head בוורדפרס
    https://copy.modern-style.co.il/%D7%A1%D7%99%D7%A8%D7%98%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D
    הסרטון שכתוב מעליו חיבור אתר עם קוד.
    אשמח לתגובות (לא על העיצוב ☺).

השאירו תגובה

 

Up!
לבלוג